اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
حجت الاسلام جابریان:
نشست جمعی از اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی با مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار گردید.


شوشان: در این جلسه حاضران دیدگاه های خود را در مورد مبحث ارائه شده در خطبه های نماز جمعه توسط آیت الله موسوی جزایری مبنی بر ترک منصب اقامه نماز جمعه به دلیل عذر شرعی ناشی از بیماری بیان داشته و ضمن ابراز نگرانی خواستار تجدیدنظر معظم له در این رابطه شدند و پیرامون نحوه انتشار خبر سفر اخیر ایشان و نحوه بازتاب آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام شیخ جلال جابریان مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان به طور مبسوط به تشریح این رویداد و تبیین شخصیت و عملکرد آیت الله موسوی جزایری از سال ۱۳۵۳ تا امروز پرداختند و از نقش محوری آیت الله جزایری در مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن گفتند.

جابریان گفت : مسجد جزایری به عنوان اصلی ترین پایگاه مبارزات انقلاب اسلامی تحت مدیریت آیت الله جزایری اداره می شده که کانون گردهم آیی نیروهای مبارز بوده و حتا سلاح های مبارزه در منزل ایشان نگهداری می شده و ایشان هزینه بسیاری از مقاطع مبارزه را جمع آوری و توزیع می کرده است.



جابریان گفت : در دوره قبلی بیماری آیت الله جزایری اینجانب یکی از امضا کنندگان وصیت نامه ایشان به عنوان شاهد بوده ام و ضروری ست که امروز به عنوان فردی مطلع شهادت دهم که در وصیت نامه ایشان آمده است که هیچ گونه مال و ملکی از خود ندارند و اینگونه ارثی برای وراث باقی نمی گذارند و هر چه مایملک ایشان است مربوط است به اسلام و انقلاب و به فرزندان شان نیز این نکات را یادآور شده اند.

جابریان گفت : کل این مجموعه حوزه و حسینیه و بیت معظم له و منازل اساتید حوزه در کل وقفی ست و جنبه شخصی ندارد.

وی در مورد تواضع و سادگی زندگی شخصی آیت الله جزایری به عنوان شاهد مثال افزود : در سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان و در مدت یک شبی که در بیت آیت الله جزایری اقامت داشتند، آقا فرمودند : من به نمایندگانم توصیه کرده ام زندگی زاهدانه داشته اند اما نه به این حد.

وی گفت : مردم خوزستان بدانند که همین دیوارهای بتنی که اخیرا در جلوی خیابان ورودی بیت کشیده شده است نیز تصمیم آیت الله نیست و بر اساس صلاحدید شورای تامین ست چرا که در ۱۲ تیم تروریستی اخیری که در خوزستان منهدم و متلاشی شده اند اولین هدف جهت ترور آیت الله موسوی جزایری بوده اند.

جابریان افزود : مختصر تغییرات محل ملاقات امام جمعه با مردم که طی سال های گذشته انجام شد را نیز اعضای دفتر بدون اطلاع ایشان در موقعی که تشریف نداشته اند صورت دادند چون اگر آیت الله جزایری تشریف داشتند به ما اجازه هیچ نوع تغییری در این محیط ساده و طلبه گی را نمی دادند.

این آزاده دفاع مقدس به بیان خاطره ای از آیت الله ابوترابی آزاده سرافراز پرداخت که در پرداختن به مسائل روحانیت بسیار سخت گیر و منتقد نکته سنجی بودند، آیت الله جزایری شخصا میزبانی و پذیرایی از ایشان را به عهده داشت و وقتی محافظان و همکاران بیت می خواستند سینی پذیرایی را از ایشان بگیرند آیت الله گفتند : خیر. نمی گذارم توفیق این خدمت و پذیرایی نصیب شما شود و شخصا سینی در دست تعارف می کردند. حاج آقای ابوترابی در آن سفر به اهواز دست مرا گرفتند و گفتند این سید را رها نکنید چون با بودن در کنار ایشان عاقبت بخیر می شوید و اینجانب به عنوان یک آزاده و طلبه به این توصیه عمل خواهم کرد.

وی افزود : از آیت الله بهجت نیز شنیدیم که فرمود آیت الله جزایری در خوزستان مظلوم است و امروز تعبیر این سخن را دیدیم با فضا سازی ای که ضد انقلاب و بدخواهان در مورد سفر تبلیغی آیت الله جزایری صورت دادند که شاید در کنار تبلیغ صرفا ۵ درصد کار ایشان در این سفر به درمان و مسائل پزشکی اختصاص داشت.

جابریان افزود : این سفر با اطلاع و هماهنگی کامل نهادهای داخلی صورت گرفته و بخش اعظم هزینه ها شخصی بوده و بلیت های رفت و برگشت را نیز تعدادی از خوزستانی های مقیم انگلستان و دوستداران ایشان پرداخت کرده اند و ایشان در آنجا نیز میهمان نهادهای اسلامی بوده اند کما اینکه آیت الله جزایری دوستداران زیادی در عراق، لبنان و هندوستان و ... داشته و در سفرها به عنوان یک عالم برجسته و طراز اولی مورد استقبال قرار گرفته است که اجتهاد مطلق ایشان از ۲۰ سال قبل تاکنون مورد تایید مراجع بوده است.

حجت الاسلام شیخ جلال جابریان افزود : در مورد موضوع بیماری آیت الله جزایری که مانع ادامه خدمت به عنوان خطیب جمعه است ایشان از حدود دو ماه قبل به این نتیجه به عنوان یک تکلیف شرعی رسیده بودند و بحث آن با اطرافیان مطرح بود که در خطبه های روز جمعه نیز به تعبیر برخی منتقدان حتا با صداقت و صراحت و شجاعانه موضوع را با مردم مطرح کردند.

مشروح این دیدار بزودی در شوشان منتشر می گردد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار