اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
معاون سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد:
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت نرمال سدهای خوزستان در بحث وقوع سیلاب، گفت: تنها در حوضه کرخه نگرانی‌هایی وجود دارد.
حمیدرضا لشکری با اشاره به آخرین وضعیت خروجی سدهای استان اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد گتوند علیا، 478 مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از دریچه‌های این سد 745 متر مکعب بر ثانیه است. همچنین میزان فضای خالی در این سد، 863 میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سد کرخه، افزود: اکنون حجم خالی در این سد 509 میلیون متر مکعب است. همچنین میزان ورودی آب در سد کرخه 523 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آب از این سد 480 مترمکعب بر ثانیه است که البته این میزان آب خروجی در سد تنظیمی که در پایین‌دست آن قرار دارد تا حدودی کنترل می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در سد دز، میزان فضای خالی سد 770 میلیون متر مکعب است. میزان ورودی آب به این سد 506 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد نیز برابر با میزان ورودی آن است.

لشکری در خصوص آخرین وضعیت سد مارون عنوان کرد: در حال حاضر فضای خالی در سد مارون 229 میلیون متر مکعب و میزان ورودی آب به این سد 85 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد 55 متر مکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به شرایطی که در سدهای استان وجود دارد، وضعیت نرمال است و مشکل خاصی در بحث وقوع سیلاب وجود ندارد و تنها نگرانی در حوضه کرخه است. با توجه به میزان آورد 4 میلیارد مترمکعبی که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده برای این حوضه آبی پیش‌بینی شده است، در خروجی آب از این سد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: در صورتی که این میزان آورد آب برای حوضه کرخه محقق شود، در خروجی آب از این سد با مشکل مواجه خواهیم شد اما در این زمینه در تلاش هستیم با لایروبی انتهای حوضه، میزان آب گذری رودخانه را ارتقا دهیم و شاهد کمترین مشکل در این حوضه آبی باشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار