اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
مدیرکل ورزش و جوانان:
در 9 ماهه نخست سال جاری 32 هزار ازدواج ثبت شده است و در این مدت 7329 مورد ازدواج نیز به طلاق منجر شده است.
افشین حیدری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که امروز (12 اسفند‌ماه) برگزار شد با اشاره به تعداد موارد ثبت شده ازدواج و طلاق در خوزستان، اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری 32 هزار و 711 مورد ازدواج در استان خوزستان ثبت شده است که 7329 مورد از این تعداد به طلاق منجر شده است. اگر این تعداد موارد ازدواج و طلاق را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم متاسفانه روند ازدواج سیر نزولی و طلاق سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به دلایل سیر نزولی ازدواج، افزود: مشکلات اقتصادی بخشی از دلایل کاهش انگیزه جوانان نسبت به ازدواج است که باید برنامه‌ریزی جامع‌تری در این زمینه داشته باشیم زیرا این موضوع نشان‌دهنده بحران اجتماعی است که می‌تواند در جامعه رخ بدهد. در بسیاری از بررسی‌های انجام شده بخش اعظمی که گرفتار مشکلات شده‌اند، فرزندان طلاق هستند که با برنامه‌ریزی باید از این بحران خارج شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: خوزستان قطب اقتصادی خاورمیانه است اما متاسفانه نتوانسته ارتباط مستمری بین تولید ثروت و زندگی با رفاه فراهم کند و یکی از دلایلی که موجب آمار نگران‌کننده در مسائل خانواده شده است به همین امر برمی‌گردد که باید برنامه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.
حیدری بیان کرد: شعار کارهای فرهنگی داده شده اما همه نگاه‌ها به اقتصاد بوده است و اقدامات فرهنگی در موضوع ازدواج، طلاق، مشاوره‌های قبل ازدواج جدی نگرفته شده است. در کشورهای توسعه یافته در مساله خانواده موضوع ازدواج و پیشگیری از طلاق یکی از مهم‌ترین مواردی که دستگاه‌های مرتبط برای آن برنامه و هدف دارند. 

وی افزود: ما نیز باید در امر ازدواج مخصوصا تقویت مراکز مشاوره و هدایت جوانان اقدام کنیم. بسیاری از جوانان زمانی که موضوع ازدواج مطرح می‌شود با هم سن و سالان خود در این خصوص صحبت می‌کنند و در نتیجه انتهای ازدواج منجر به شکست می‌شود که تبعات این شکست در جامعه دیده می‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: در امر ازدواج باید قبل از ازدواج از ظرفیت مراکز مشاوره استفاده شود تا از اتفاقات بعد جلوگیری کنیم. چالش‌های خوزستان در موضوع ازدواج باید به صورت جدی بحث و یا کار دانشگاهی بهتری در این زمینه انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم توقف سیر نزولی ازدواج، تصریح کرد: چالش‌ها و آسیب‌های پیش ‌رو باید شناسایی و راهکارهایی ارائه شود و مقام عالی استان برای توزیع اعتبارات تصمیم اتخاذ کند تا در سال 98 آمار خطرناک‌تر و نگران‌کننده‌تر از سال جاری نداشته باشیم. باید به سمتی برویم که از تمام ظرفیت تبلیغاتی استفاده کنیم و دستگاه‌ها نیز به خانواده‌ها تسهیلات بدهند. 

حیدری تصریح کرد: امروزه فضای مجازی قدرت بزرگی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات است که اگر آن را مدیریت نکنیم یا برای آن برنامه نداشته باشیم یکی از آسیب‌های اصلی ما در بحث همسریابی فضای مجازی می‌شود بنابراین باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار