اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
بیت المال و سفره های کوچک تر از همیشه ی مردم خرمشهر و آبادان، نباید هزینه ی شوهای تبلیغاتی و برنامه های نمایشی کم بازده برخی مسئولین و سازمان های داعیه دار پیشرفت در منطقه را پرداخت کند.
شوشان خرمشهر:این روزها برگزاری جشنواره ورزش اروند از سوی سازمان منطقه آزاد، در بین برنامه های جاری شهرهای آبادان و خرمشهر خودنمایی می کند. اما برخلاف کارناوال تبلیغاتی-رسانه ای که از مدت ها پیش در رابطه با برگزاری این جشنواره آغاز شده بود، تنها واژه ای که تا اندازه ای توان توصیف این شبه جشنواره را دارد، "تأسف" است. 
گرد هم آوردن چند هیأت ورزشی بدون کوچکترین برنامه مدون در مکانی که شرایط کنونی آن از نظر آراستگی و نظم ایجاد شده کمترین استانداردهای اجتماع را ندارد، جز پر کردن فهرست اسمی فعالیت های منطقه آزاد اروند، هیچ دلیل و توجیه دیگری را در اذهان جاری نمی سازد. گرد و غبار موجود در فضای محل برگزاری جشنواره، گواهی مبرهن بر ناتوانی هیأت برگزار کننده در فراهم ساختن بدیهی ترین امکانات برای گردهمایی مذکور است. بی نظمی فاجعه آمیز در مکان یابی و قرارگیری هیات های مختلف ورزشی نیز نشان دهنده ناکارآمدی شدید تیم اجرایی است. افزون بر ساختار اجرایی، بی برنامگی و عدم وجود چشم انداز مشخص در برگزاری جشنواره نیز نشان داد که این نمایش پر هزینه، نتیجه ای غیر از هدر رفت پتانسیل بالای هیأت های ورزشی و فعالان صادق و کم توقع این عرصه را درپی نخواهد داشت.
به عنوان شهروند خرمشهری و همچینین به عنوان عضو علی البدل شورای اسلامی خرمشهر به سهم خود، شرمنده ی مردم خرمشهر جهت حیف و میل بیت المال مردم مظلوم شهرم هستم، آنهم هنگامی که تنگنای اقتصادی بیش از هر زمان دیگری بر گرده مردم فشار می آورد و بسیاری از اقشار خرمشهر و آبادان توانایی تهیه مایحتاج ضروری زندگی خویش را ندارند.
بی تردید، برگزاری جشنواره، گردهمایی و برنامه هایی از این قبیل، در اصل و بنیاد موضوع، حرکتی بسیار پسندیده است، اما برگزاری شبه جشنواره ای با این قواره، آنهم پس از قریب به دو دهه فعالیت سازمان عریض و طویل منطقه آزاد اروند، بازدهی جز پایمال شدن و هدر رفت بیت المال را نخواهد داشت. 
لذا بدیهی است که روابط عمومی و همچنین مدیریت ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند، به منظور شفاف سازی نتایج و دستاوردهای جشنواره مذکور ،هزینه های برگزاری این برنامه (به صورت دقیق و فهرست وار)، درصد بازدید و همچنین میزان رضایت مخاطبان را اعلام نماید که اثرگذاری جشنواره ورزش نیز به خوبی برای اقشار مختلف نمایان گردد. در نهایت از فعالان اجتماعی به ویژه اصحاب رسانه انتظار می رود که علاوه بر پوشش اخبار برنامه هایی از این قبیل، مطالبه گری در رابطه با دستاوردها و برآورد نسبت فایده به هزینه برنامه های مذکور را نیز با جدیت تمام دنبال نمایند. زیرا که بیت المال و سفره های کوچک تر از همیشه ی مردم خرمشهر و آبادان، نباید هزینه شوهای تبلیغاتی و برنامه های نمایشی کم بازده برخی مسئولین و سازمان های داعیه دار پیشرفت در منطقه را پرداخت کند.

مجید حیدری

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار