شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
در بازرسي‌هاي انجام شده، 49 نوع محصول خوراكي و مصرفي غيرمجاز شناسايي شد كه با اعلام اين محصولات از شهروندان درخواست مي‌شود از مصرف آن‌ها خودداری كنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در بازرسي‌هاي انجام شده، 49 نوع محصول خوراكي و مصرفي غيرمجاز شناسايي شد كه با اعلام اين محصولات از شهروندان درخواست مي‌شود از مصرف آن‌ها خودداری كنند.

به گزارش شوشان، ، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده این محصولات را شامل آلوچه با نشان های تجاری، ترشی تک، دیاتا، نینا، ترش و ملس شیراز، گلاب و انواع عراقیات گیاهی و عرضه معجون و معجون لاغری با نشان های تجاری، سید جلال، تک ستاره قمصر، کعبه، عطر اردیبهشت، گلها، شهد گل، محمدی، عرق کاسنی با نام گلها نشان های تجاری اشک گل، و ورتاج، پیراشکی با نشان تجاری نمونه، نوشابه های لیمویی، بدون گاز پرتقال( آناناس)، آب نارگیلی طبیعی میوه، بدون گاز کیوی، نکتار هشت میوه، نوشابه نارنگی و نکتاز نارنگی هلو با نشان های تجاری نوش کترا، ساندویج مرغ و کالباس 80 درصد با نشان های تجاری قلعه و نارین، سبزیجات بسته بندی شده با نشان تجاری پاک، قند شکسته 650 گرمی با نشان تجاری پاک سیس، کنسرو های لوبیا چیتی، لوبیا و قارچ و خورش قورمه سبزی با نشان های تجاری دلوار و آبتین، لواشک و لواشک لوله ای به دانه با نشان های تجاری شقایق و عقاب نشان اعلام کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصريح كرد: همچنين فلفل سیاه با نشان تجاری به طعام، نان لواش تبریز با نشان تجاری گلنار، آب آلبالو، آب زرشک و آب انار با نشان تجاری ابن الرضا، آرد برنج با نشان تجاری چاشنی پخت، شربت نعنا و بهار نارنج با نشان تجاری شهد نعناء معطر و بهار نارنج معطر، ماکارونی، رشته فرنگی شرکت خوشه رشته با نشان های تجاری قدیمی، ترشک و لواشک با نشان های تجاری ترشانه، آلوین. سبزی خشک ترخون با نشان تجاری پونی، سرشیر با نشان های تجاری دومیش و دهکده، نمک با نشان های تجاری بال و دریاچه ارومیه هم غير مجاز و غیر قابل مصرف هستند.

شریف مخمل زاده با بيان اينكه مصرف اين محصولات سلامتي افراد جامعه را به خطر مي‌اندازد و عواقب جبران‌ناپذيري به دنبال دارد، تاكيد كرد: اين محصولات به دليل نداشتن مجوزهاي بهداشتي و يا جعل پروانه‌هاي بهداشتي غير قابل مصرف بوده و فعاليت شركت‌هاي توليدكننده آن‌ها غيرقانوني است و اين محصولات مورد تاييد وزارت بهداشت نيستند و از همه شهروندان درخواست مي‌شود براي حفظ سلامتي خود از خريد و مصرف اين‌گونه اقلام و محصولات خوراكي و مصرفي غيرمجاز خودداري كنند.

این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده، موارد تخلف را به صورت تلفنی با شماره 1490 یا 2232352-0611 به واحد رسیدگی و پیگیری به شکایات معاونت غذا و داروی خوزستان اطلاع دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار