اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان هشدار داد:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از سال 93 تا سال 95 خوزستان رکورددار مغروقین در کشور بود و آمار مغروقین خوزستان حتی از استان‌های شمالی بالاتر بوده است.
محمدصادق کریمی‌کیا در شورای سلامت خوزستان که امروز (22 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی پیشگام بوده است. در سال جاری برنامه‌ریزی جهت برگزاری هفته‌های فرهنگی در چند شهرستان خوزستان انجام شد که نخستین هفته فرهنگی در ایذه و آخرین هفته فرهنگی در اهواز برگزار شد.

وی افزود: نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا نشاط اجتماعی و برنامه‌های آن برای همه آحاد شهروندان در حوزه‌های مختلف اجرا شوند. بنابراین باید دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا رویدادهایی در همه زمینه‌ها داشته باشیم اما هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مدونی جهت اجرای برنامه‌های نشاطی ندارند. در این ایام سال می‌توانیم در اهواز رویدادهای فرهنگی و اجتماعی خوبی رقم بزنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به ارتباط نشاط اجتماعی و سلامت، گفت: باید این رویدادها در همه نقاط شهری ایجاد شوند زیرا در مناطق کم‌برخوردار فضای محیطی برای بازی کودکان و یا زنان نداریم که این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت دارد.

کریمی‌کیا با اشاره به مرگ و میر ناشی از غرق‌شدگی در خوزستان، گفت: یکی از مخاطرات سال گذشته مرگ و میر ناشی از غرق‌شدگی در خوزستان بوده است. هیچ استانی به میزان خوزستان رودخانه، دریاچه پشت سد و یا کانال آبیاری ندارد که متاسفانه از سال 93 تا سال 95 رکورددار مغروقین در کشور بوده‌ایم و آمار مغروقین خوزستان حتی از استان‌های شمالی بالاتر بوده است. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: در سال‌های 95 تا 96 سالانه 140 نفر بر اثر غرق‌شدگی در خوزستان کشته می‌شدند اما با اقدامات انجام شده و خشکسالی  که رخ داد، تعداد مغروقین در سال 96  از 140 به 100 نفر  در سال کاهش یافت اما با توجه به بارندگی‌های امسال منتظر اتفاقات ناگوار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر قایق‌هایی در برخی محل‌های تفرج‌گاهی وجود دارند که به علت عدم رعایت استاندارد و ایمنی اتفاقاتی برای آنان رخ می‌دهد. همچنین از زمان تأسیس پل کابلی بر رودخانه کارون در محدوده شهرستان شوشتر تاکنون 15 نفر زیر این پل غرق شده‌اند.

کریمی‌کیا اظهر کرد: گناه مسافران نوروزی خارج از استان چیست که نمی‌دانند در این مکان خطر غرق‌شدگی وجود دارد؟ باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود. اکنون زیر پل کابلی شوشتر تابلوهایی نصب شده و اطلاع‌رسانی انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در رودخانه‌های خوزستان هر مکانی قابل شنا کردن نیست که باید این اماکن به مردم و مسافران اطلاع داده شود. در برخی نقاط نیز رودخانه‌ها باید ساماندهی و بهسازی انجام و یا ممنوعیت ورود اعمال شود. 

وی افزود: در دزفول و گتوند شاهد چند سقوط خودرو و سرنشینان خودروها به کانال آب بوده‌ایم که سازمان آب و برق دیه پرداخت کرده است اما چرا قبل از پرداخت دیه از این اتفاق پیشگیری نشده است؟ باید اقدامات ایمنی در چنین مکان‌هایی انجام و محل‌های خطر شناسایی شوند.

کریمی‌کیا با بیان اینکه ایمن‌سازی رودخانه‌ها و نصب چند تابلو کار سختی نیست، گفت: برخی کانال‌های آبیاری و کشاورزی از وسط شهرها می‌گذرند که در حمیدیه چنین وضعیتی وجود دارد و بارها اتفاقاتی در آن رخ داده است. 

وی با اشاره به مشکلاتی که در سال جاری در حوزه کیفیت آب رخ داد، گفت: در سال آینده باید برای مناطق روستایی و وضعیت آب شرب پلن اجرایی داشته باشیم. در سال گذشته آب نبود اما اکنون آب وجود دارد و بهانه از دست‌مان خارج شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت جوی سال جاری و استقبال مهمانان نوروزی از سفر به خوزستان، گفت: چندین سال دچار وقوع ریزگرد بودیم اما امسال فضا و جو مناسبی ایجاد شده است که نباید این فضا با عدم رعایت مسائل بهداشتی جریحه‌دار شود. با توجه به حجم مسافران نوروزی در سال جاری، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. همچنین در حال حاضر اقامت در خوزستان مشکل دارد که باید سال آینده این مشکلات رفع شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار