اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: یک آرامگاه به هر اهدا کننده عضو به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو در قطعه 305 بهشت زهرا (س) اختصاص می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وبدا)، مهدی شادنوش در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس اهدای عضو در بهشت زهرا (س) افزود: یک آرامگاه نیز به یک نفر از خانواده درجه یک فرد اهدا کننده هم در همان نزدیکی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: در همکاری با شهرداری شهرستان ها نیز با تخصیص بوستان هایی تحت عنوان بوستان نفس و قطعاتی در آرامگاه های سراسر کشور با عنوان آرامگاه اهداکنندگان زندگی، تلاش داریم که فرهنگ اهدا عضو را به عنوان یک فرهنگ ایثار در کشور ترویج بدهیم.

شادنوش خاطرنشان کرد: اکنون هشت هزار و 600 نفر در نوبت پیوند کلیه هستند و در مجموع برای اعضای مختلف بدن حدود 25 هزار نفر در لیست انتظار قرار دارند که بسیاری از آنها تنها راه ادامه حیاتشان پیوند است.
وی اظهار داشت: در سال 96 که بالاترین اهدا عضو را طی چند سال اخیر داشتیم، تنها 926 نفر اعضای خود را اهدا کردند که در برابر حدود چهار هزار مرگ مغزی در کشور که امکان اهدا عضو داشتند تنها 25 درصد به حساب می آیند. این در حالی است که یک فرد می تواند هشت عضو را اهدا کند و اگر هر کدام از این افراد تنها سه عضو اهدا کنند به یقین لیست انتظار از میان برداشته می شود.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای اهدای عضو، نیازمند ترویج فرهنگ آن هستیم، گفت: باید اطلاع رسانی شود کسی که دچار مرگ مغزی می شود، تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حیات را نخواهد داشت و تنها ساعات محدودی را برای تصمیم گیری در خصوص اهدا زمان دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار