اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
شوشان - حسن نسیمی:

مجری برنامه برای بار دوم نام فردوسی پور را برای دریافت جایزه به روی سن فرا می خواند.

عادل این بار مصمم تر از دقایقی پیش پا به صحنه می‌گذارد اما در سوی دیگر و در بین حاضرین  شخصی است که با هر گام عادل به سمت نزدیک شدن به جایزه، مغموم تر از بار پیش در صندلی خود فرو می رود. در همان چند پلان کوتاه نیز انگار کاپشن دهه شصتی او برایش گشادتر شده است. 
فروغی  مدیری که به زعم خیلی ها به واسطه نسبت فامیلی با برخی چهره های سیاسی و ذی نفوذ قدرت، از فرماندهی بسیج سازمان عریض و طویل ساختمان بزرگ جام جم به صندلی مدیریت شبکه 3 سیما تکیه زد.

ظاهرأ او دستور دارد این پسر بی پروا و بازیگوش رسانه ملی را مهار و در صورت امکان حذف نماید. اما حذف رقیب او آسان نخواهد بود. 

عادل نه تنها یک مجری و گزارشگر صرفا ورزشی بلکه به نمادی از اعتراض در بین افکار عموم بدل شده است.
او بارها از تریبون برنامه ای که خود دو دهه پیش و در فقر مطلق برنامه سازی کاشته و اکنون به درخت تناوری از محبوبیت تبدیل شده قاب هایی از بداخلاقی ها، رانت ها و فسادها را عیان کرد. کاری که پیش از او هیچ مجری دیگری توان انجام آن را نداشت.
دشمنان او نه اهالی ورزش که عمدتأ چهره‌ای سیاسی بودند.

عادل در ویژه برنامه اختتامیه جشنواره تولیدات صدا و سیما دو بار بر روی صحنه حاضر شد. یک بار به انتخاب داوران و بار دیگر که به زعم او مهمتر از بار پیش بود به انتخاب مردم.

این پسر دوست داشتنی و بلند قد تلویزیون زمانی که جایزه دوم خود را در دستانش گرفت پشت میکروفون آمد و با صدایی لرزان و بغضی فروخورده از جفایی که در طول یک سال گذشته در حقش شده بود صحبت کرد.

او به تقلب گسترده برای دزدیده شدن آرای خود در طول برگزاری جشنواره نقبی زد و از تلاش دکتر آذری جهرمی وزیر جوان دولت دوازدهم برای پیگیری موضوع تخلف در آرا تشکر کرد. عادل همچنین ضمن اینکه خود را فرزند رسانه نامید از مدیران ارشد این رسانه ملی قدردانی کرد.
و صد البته عمق اختلاف بین او و مدیر جوان تلویزیون را کارگردان با تجربه این مراسم بخوبی  نمایان ساخت.

با هر جمله عادل، فروغی پر حاشیه که چهره ای در هم داشت بیشتر در صندلی خود فرو می رفت.
همین کافی بود تا اختتامیه جشنواره جام جم نا خواسته تبدیل به فینال دوئل بین افکار عمومی و قدرت شود.
که البته این بار مردم بودند که پیروز شده و حرف خود را به کرسی نشاندند. آن ها با انتخابی که کردند. عادل را برنده این جدال نفس‌گیر کردند.

و حالا پس از گذشت چند روز از آن شب رویایی برای عادل و یک شب کابوس وار برای فروغی، برخی رسانه ها و چهره های ورزشی تحلیل های مختلفی از عاقبت این ماجرا دارند.

برخی با گمانه زنی اورا گزینه ای جدی برای احراز صندلی قائم مقامی شبکه اختصاصی ورزش قلمداد کرده و برخی دیگر از تغییر ساختار مدیریتی در شبکه سه سخن گفتند.
به زعم آن ها مدیران ارشد صدا و سیما مایل نیستند که چهره محبوب خود را فدای اختلافات شخصی مدیری جوان و کم تجربه نمایند.

اما مهمترین گمانه زنی طی یکی دوروز اخیر شایعه کنار گذاشتن عادل از برنامه پرمخاطب نود و جایگزینی شاگرد او یعنی محمدحسین میثاقی برای اجرا در این برنامه پر مخاطب است.
میثاقی که از اکتشافات خود فردوسی پور نیز هست تنها کسی است که از دعوای بین عادل و فروغی بیشترین سود را برد.
در  جام ملت های آسیا که در اوج اختلافات عادل و فروغی برگزار شد، فضا برای عرض اندام محمدحسین میثاقی باز شد و این شاگرد دیروز نیز سعی کرد با ارائه برنامه ای متفاوت تر از گذشته جواب اعتماد مدیران خود را بدهد. گرچه نتوانست چیزی فراتر از ویژه برنامه های استاد خود رو کند و تم برنامه جام ملت های آسیا که به نوعی کپی دست چندم از برنامه های عادل فردوسی پور تبدیل شد، نتوانست نظر مخاطبین را به خود جلب کند.

میثاقی کم تجربه حتی در جاهایی این فرصت را پیدا کرد قدری از شهامت و تیزهوشی استاد خود را به عاریت گرفته و به منصه ظهور برساند اما نا موفق از این آزمون بیرون آمد.

در ماجرای مماشات رئیس فدراسیون فوتبال ایران با رفتارهای اعصاب خرد کن کی‌روش در بحبوحه جام ملت های آسیا آنجا که مهدی تاج به روی خط برنامه زنده آمد و میثاقی جوان در گفتگویی چالشی قافیه را به رییس فدراسیون باخت.

صد البته مدیران ساختمان جام جم  به خوبی از جایگاه عادل فردوسی پور نزد افکار عمومی آگاه هستند. آن ها به درستی دریافته اند  که نباید با ایستادگی در مقابل خواست مردم از میزان جمعیت رو به کاهش بینندگان رسانه ملی کاست. 
عادل فردوسی پور به دلیل مواضع شفاف در قبال سیاهی های جامعه در تمام سطوح چه زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محبوبیت زیادی کسب کرده است. اگرچه در حوزه تخصصی برنامه خود گاهی  با طرفداران تیم های مختلف دچار بگو و موها و تنش های ورزشی است. 
 فردوسی پور همان گونه که خود اقرار کرد نه تنها فرزند رسانه بلکه نماینده

امید حلالی, [۱۸.۰۳.۱۹ ۲۳:۴۹]
مردمی است که در طول سال ها تریبونی برای اعتراض ندارند.

بایست اذعان کرد در کنار اطلاعات به روز ورزشی، تحصیلات آکادمی بالا و رفتاری ساده و بی پیرایه وی به برندی برای برنامه سازی در تلویزیون ملی بدل شده است.

بی شک رسانه ملی به حضور افراد سالم، تحصیل کرده، باسواد و در عین حال شجاع نیاز دارد.

 نباید گذاشت عادل فدای دعواهای سیاسی یا جناحی گردد. مدیران ارشد رسانه ملی نباید بگذارند این مجری دوست داشتنی و حواس پرت فدای قدرت طلبی و عرض اندام افراد ذی نفوذ در مهمترین ارکان نظام یعنی صدا و سیمای ملی گردد.  

حسن نسیمی/روزنامه نگار /خوزستان
اسفند 97
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار