اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی، وزش باد و تندباد لحظه‌ای برای خوزستان اخطاریه‌ای صادر کرد.

در اخطاريه شماره 1 امروز (دوم فروردین‌ماه) اداره‌كل هواشناسی خوزستان آمده است : "پیرو اطلاعیه شماره 1 روز گذشته (یکم فروردین‌ماه) بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه تا اوایل روز چهارشنبه هفته آینده است. 

در این مدت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در خوزستان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت. 

بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج فارس نیز در این ایام مواج خواهد بود. همچنین بیشترین شدت بارش‌ها طی اواسط روزهای یکشنبه تا اواخر سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین حجم بارش‌ها در روز یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی خوزستان در حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون است. در روز سه شنبه نیز در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی خوزستان در حوضه‌های آبریز دز، کارون و مارون است.

 با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در حوضه‌های آبریز سدهای خوزستان اکیدا توصیه می‌شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین به عموم مردم توصیه می چ‌شود از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری شود."
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار