اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: ما همه با یکدیگر برادر هستیم و این مرزهای زمینی بین ما فاصله نیست. توصیه می کنم مردم مومن اندیمشک و دزفول صبر پیشه کنند و اجازه ندهند دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه امروز ۲ فروردین ماه اهواز ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی با بیان اینکه اهل تقوا به بن بست و درماندگی نمی رسند، گفت: امروز اولین جمعه سال است. نوروز روزی است که شریعت اسلام آن را تایید کرده و آن را وسیله ای برای رسیدن به خدا و عبادت بیشتر قرار داده است. 

وی با اشاره به شکفتگی طبیعت در بهار گفت: دستورات شرع مقدس به ما می‌گوید خود را تجدید کن، اهل معنویت و عبادت باش. تو هم مانند طبیعت اخلاقت را بهاری کن. اخلاق و رفتارت را احسن کن و به این شکل با طبیعت هماهنگ باش.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر استفاده از ماه رجب گفت: این فرصت الهی ابزار مناسبی برای رسیدن به تقوا است. این روزها، ایام البیض یا روزهای سفید است که انسان زیرک از این فرصت خوب استفاده می کند. دعای این ماه را بخوانید. رحمت الهی در این ماه سرایز می شود.

حاجتی با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: لقب ایشان عقیله یعنی عقل کامل است. ایشان زینت پدرش اميرمومنان(ع) است. زینبی که کربلا و کوفه را دیده و بیست و یک منزل تا دمشق رفته است. او پس از عاشورا رهبر کاروان شد. وقتی سخن می گفت نطقش، نطق پدرش بود. ایشان در خطبه مقابل یزید فرمود: تو هرگز نمی توانی یاد ما را محو کنی و شریعت اسلام را از بین ببری. او الگوی تقوی است و زینب(س) بود که کربلا را حفظ کرد.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه برای رسیدن به گوهر تقوا باید از زمان ها و الگوها استفاده کرد، گفت: زینب کبری(س) الگوی تقواورزی است. دستورات اسلام درباره زن، برای رسیدن او به کمال است و این را در زندگی بانوان بزرگ اسلام می بینید که در عین تقوا در صحنه حضور دارند. 

حاجتی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اظهار کرد: این بیانیه با سلام بر جوانان به اتمام می رسد. یعنی جوانان آغاز راه هستند و جوانان باید راه های آغازین را برای رسیدن به کمالات مضاعف پیگیری کنند و ادامه دهند. ایشان در بدو فرمايشات خود برخی تحلیل ها را نقد کرده اند؛ فرمودند برخی می گویند سال ۹۸ سال تهدیدها است، فرمودند سال فرصت ها و امکانات و گشایش است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ایشان به رسوایی برخی تحلیل گران اشاره کردند که دستگاه محاسباتی آنها اشکال دارد. گفته بودند اگر آمریکا از برجام خارج شود ملت ایران نانی برای خوردن پیدا نمی کند، گفته بودند در کریسمس ۲۰۱۹ ما در تهران هستیم. نه تنها چنین نشد و نتوانستند تهدید موثری ایجاد کنند که رئیس جمهور آمریکا در سفر به عراقی که هفت تریلیون دلار در آن هزینه کرده بود، باید چراغ خاموش فرود می آمد. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند تحریم ها فرصت هستند. ما در بعد علمی به پیروزی عظیمی رسیدیم. اما در بعد اقتصاد مشکل داریم، مشکل معیشتی به خصوص برای محرومان و مشکل اقتصادی برای عموم جامعه. ایشان فرمودند می توانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم و نباید از تحریم ها ناله کنیم باید با آنها مقابله کنیم.

حاجتی با تصریح به فضای ضعف در برخی رسانه های داخلی نسبت به تحریم ها گفت: رهبر انقلاب فرمودند مطالبه من فقط شکست دشمن نیست؛ دشمن را حتما شکست خواهیم داد. ایشان فرمودند باید قدرت بازدارندگی ایجاد کنیم. ایجاد بازدارندگی یعنی اینکه آمریکایی ها، ناوها و ناوچه های خود را در خلیج فارس نگه نمی دارند. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید دارند شناخت درست از غربی ها پیدا کنیم. فرمودند شواهد فراوان است سیاستمداران غربی به معنای واقعی وحشی هستند . آنها به خودشان رحم نمی کنند. جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شد اما دم فروبستند. هر چه آدم کشته شود مهم نیست چون منافعشان اقتضا نمی کند. رهبر انقلاب فرمودند به وعده های اینها دل نبندید. این کانال مالی که وعده داده اند یک شوخی تلخ است. رهبر انقلاب برای چندمین بار است که به دولت تذکر می دهند که به اینها دل نبندید. ایشان فرمود اینها کسانی هستند که به عربستان کمک می کنند و گفته اند که می خواهند به عربستان صنایع موشکی دهند. رهبر انقلاب یک بشارت عجیبی دادند و فرمودند در آینده نه چندان دور اینها به دست مجاهدان اسلام خواهد افتاد. 

حاجتی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند مراقب جریان نفاق و تزویر داخلی باشید، آنها که روزنامه های رنگارنگ و فضای مجازی لجام گسیخته دارند. ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، ما با فضای مجازی که دشمن ترسیم کرده است مخالفیم. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: رهبر انقلاب فرمودند مردم ما اجازه این خیانت را به آنها نخواهند داد. ایشان فرمودند ارتباط با اروپایی ها اشکالی ندارد اما به آنها اعتماد نکنید؛ همان طور که در برجام اعتماد کردند و مردم را به دردسر انداختند و این وضعیت بازار و گرانی است. رهبر انقلاب فرمودند: دشمن سعی می کند اراده شما را بشکند، اما نخواهد توانست. 

حاجتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از حادثه ای که بین مردم دزفول و اندیمشک پیش آمد بسیار متاثریم. ما همه یک خون و یک جان هستیم. ما برادریم. بین ما فاصله نیست این مرزهای زمینی بین ما فاصله نیست. آنها که در این حادثه دردناک ناراحت کننده کوتاهی کردند روز قیامت باید پاسخگو باشند. توصیه می کنم مردم مومن اندیمشک و دزفول صبر پیشه کنند و اجازه ندهند دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار