اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
بیانیه حوزه علمیه آیة الله العظمی سبط الشیخ الانصاری (ره)؛
در پی حوادث دلخراش تابلو دزفول که به کشته شدن دوتن از همشهریان عزیز  دزفولی منجر شد، آیت الله شیخ رضا سبط شیخ انصاری در بیانیه ای ضمن محکوم کردن بانیان این حوادث تلخ از مردم دو شهر دزفول و اندیمشک خواست ضمن حفظ بصیرت دیگر بار وارد معركه و ميدانى نشوند كه افراد محرك جاهل ، و خواص مفسد ، آن را ايجاد كرده و علت اصلى وقوع آن هستند.

مشروح این بیانیه را در ذیل می خوانیم:

قال الله تبارک و تعالی :

( يا ايها الذين آمنوا ادخلوا فى السلم كافة و لا تتبعوا خطوات الشيطان انه لكم عدو مبين )

ضمن ابراز تأسف و تأثر از حوادث بسيار ناگوار اخیر ، و اظهار همدردی با خانواده های محترم آسیب دیدگان دزفول و اندیمشک ، و عرض تسلیت به خانواده ها و بستگان مصیبت دیده ای که سوگوار و عزادار عزیزان خود هستند ، از مردم شریف و بصیر اندیمشک و دزفول _ خصوصا جوانان عزیز _ مؤکدا و مصرانه تقاضا می کنیم  که با اتکاء به بصيرت و هوشيارى و موقعيت شناسى خود ، مراقب باشند دیگر بار وارد معركه و ميدانى نشوند كه افراد محرك جاهل ، و خواص مفسد ، آن را ايجاد كرده و علت اصلى وقوع حوادث دلخراش اخير مى باشند . همان كسانى كه در پس پرده و پنهان از دیده ها بوده و به خاطر رسیدن به اغراض و اهداف ظالمانه و جاه طلبانه خود ، با تحریک عواطف و احساسات پاک جوانان ، آنان را بازیگر میدان و سپر خود قرار داده ، و در حقیقت دشمن مردم می باشند .

مردم متدین و نجیب و فهیم دزفول و اندیمشک، آن گرهی که در گذشته توسط دیگران زده شده است ، در حال حاضر و با توجه به وجود موانع و شرائط نامساعد ، نه به دست شما قابل گشودن است و نه به دست مسئولين و هر گونه پیگیری عجولانه ، باعث کورتر شدن این گره خواهد بود. ( فصبر جمیل ) الان زمان پیشه کردن صبر جمیل و عاقلانه می باشد ( و لربک فاصبر ) به خاطر رضای خدا ، صبر و حوصله و تحمل بیشتری داشته باشید .

( و أطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم و اصبروا إن الله مع الصابرين )

مطيع دستور خدا و رسول او باشيد و اختلاف و تنازع را رها كنيدتا مبتلاى به ضعف و سستى نشويد كه نتيجه آن جز از بين رفتن قدرت و عزت و شوكت شما نخواهد بود . صبور باشيد تا خداوند ياور و ناصر شما باشد .
مردم متدين و نجيب و فهيم انديمشك و دزفول
( و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا )
با اعتصام به حبل الله و پیروی از دستورات قرآن  , متحد باشید و از تفرقه بپرهیزید .
( انما المؤمنون إخوة )
 قدر اخوت و برادری خود را بدانید و حافظ آن باشید
( فأصلحوا بین أخویکم )
و در پی اصلاح و سازش بین برادران خود باشید
( انما الشیطان ینزغ بینهم )
و فراموش نکنید که کار شیطان ایجاد بغض و کینه و دشمنی بین شما می باشد .
گر چه انتظار ما از مسئولين اين بوده و هست كه شاهد انجام وظائف آنان به صورت شایسته و بایسته باشيم  ،  اما طرح انتظاراتى كه توقع تحقق آن با توجه به شرائط نامطلوب موجود ، ناشدنى به نظر می آید ، نتيجه اى جز ايجاد بدبينى ، و انداختن فاصله بين آنان و مردم ندارد و از این مطلب غافل نباشیم که هدف افرادی از ( تأييد و تحسین یک مسئول ، و تكذيب و تقبیح مسئول ديگر ) فقط رسیدن به مراد و مقصود خودشان می باشد و اعتنائى به آرامش و آسايش و مصالح و امنيت مردم ندارند .

همانطور که وحدت و اخوت طبق آیات قرآن کریم واجب است ، تفرقه و ایجاد اختلاف حرام می باشد. بنا براین ، عقلا و شرعا ، صاحبان قلم و سخن حق ندارند در نوشتار و گفتار خود ، از الفاظی که بیانگر توهین و تحقیر و بی احترامی ، و باعث کینه و دشمنی ، و عامل فتنه است استفاده کنند.
همچون گذشته بر این مطلب تأكيد مى كنيم كه : در اولین فرصت مناسب ، قاصرين و مقصرين و محركين و مسببين  اين حادثه ، بايد مشخص و معرفى شده ، و مورد استيضاح و محاكمه و مجازات لازم قرار گیرند .

نسأل الله تعالی ان یؤلف بین قلوبنا و یوفقنا بالاعتصام بحبله المتین ، والاستمساک بعروته الوثقی

حوزه علمیه آیة الله العظمی سبط الشیخ الانصاری ره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار