شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
در خصوص تخلفات پزشکی و دریافت مبالغ اضافی از بیماران که به اصطلاح به آن زیرمیزی پزشکان گفته می شود مواردی داریم که البته نسبت به حجم کار و خدماتی که ارائه می شود

شوشان: معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستانهای خوزستان با فاصله کمتر از 50 کیلومتر در دسترس همه بیماران است.

ساسان موگهی با بیان اینکه پزشکان متخصص عمدتا در بخشهای بستری بیشترین فایده را دارند، اظهار کرد: بخش های سرپایی اولویت بعدی است و درمناطقی که بیمارستان وجود ندارد از پزشکان اقماری استفاده می کنیم.

وی افزود: مضافا بر این در تمام استان بیمارستانها با فاصله کمتر از 50 کیلومتر در دسترس همه بیماران است. در بحث پزشک خانواده در سطح 2و3 آن متولی هستیم که مرتبط با پزشکان متخصص است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره برخورد با پزشکان متخلف گفت: در خصوص تخلفات پزشکی و دریافت مبالغ اضافی از بیماران که به اصطلاح به آن زیرمیزی پزشکان گفته می شود مواردی داریم که البته نسبت به حجم کار و خدماتی که ارائه می شود و نسبت به تعداد پزشکان پائین است. البته منکر وجود چنین پدیده ای نیستیم زیرا برخوردهای قانونی انجام شده، وجوه دریافت شده از بیماران به آنها برگردانده شده و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی درباره پدیده کشیک فروشی که اخیر در میان دانشجویان دوره انترنی رواج یافته توضیح داد: درباره پدیده کشیک فروشی در میان دانشجویان انترنی موردی مشاهده نشده است و گزارشی هم به دست ما نرسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به طب سنتی و مباحث پیرامونی آن تصریح کرد: طب سنتی ایرانی اسلامی کاملا مستند و قانونی و برپایه اصول علمی است و پزشکانی که می خواهند در حوزه طب سنتی فعال باشند باید دوره هایی را در این خصوص گذرانده باشند.

موگهی درباره حجامت نیز عنوان کرد: درباره حجامت عده ای از پزشکانی که این کار را انجام می دهند از طرف انجمن حجامت ایران گواهی نامه دارند؛ اما عده دیگر معمولا مجوزی برای این کار ندارند و دوره مستندی هم نگذرانده اند، ضمن اینکه راه اندازی دانشکده طب سنتی در همین راستا قرار دارد که رسالت آن آموزش طب سنتی به پزشکان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار