اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
هیچ کس بیاد ندارد سید از خودرو اداری جهت ایاب و ذهاب بجز در مأموریت های جمعی به شهرستان ها استفاده کرده باشد و هنگام مأموریت فردی به شهرستان از طریق پایانه های مسافربری و با خودروهای کرایه عزیمت می کردند و ارائه این الگو بسیار مفید افتاده بود// اتاقی که هرگز به روی ارباب رجوع بسته نبود ، منشی نداشت ، درون آن به بهانه برگزاری جلسه گعده ای شکل نمی گرفت ، روی میزهایش انواع شیرینی و تنقلات دیده نمی شد، کسی پشت دربش معطل نمی ماند!
شوشان - عبدالرحیم سوار نژاد : 
حوزه پرورشی آموزش و پرورش از حساس ترین حوزه هاست که انتصاب در این حوزه باید با دقت و ظرافت جهت الگو دهی صورت گیرد سال ها پیش انسانی فرهیخته و شخصیتی فاضل و سلیم النفس به نام سید شکرالله زینلی بعنوان معاونت پرورشی آموزش و پرورش خوزستان منصوب شد او نمایندگی مردم بهبهان و زیدون و آغاجاری و تشان در دوره اول مجلس شورای اسلامی را بعهده داشت، که پس از وکالت مردم علیرغم اصرار مقامات در پایتخت، خدمت در زادگاهش رابر مرکز نشینی ترجیح داده بود ، فشار مدیر کل وقت او را متقاعد کرد تا مسئولیت تربیتی خوزستان را بپذیرد هر چند میل داشت به بهبهان بازگردد و به تدریس بپردازد!

وی همیشه قبل از ساعت ۷ صبح در محل کار حاضر می شد و کارکنان مجموعه تلاش داشتند تا زودتر از ایشان در محل کار حضور یابند ولی موفق نمی شدند و صفت سبقت در سلام نیز در او شهره بود! سید علیرغم میل باطنی در خانه های سازمانی واقع در فلکه ساعت اهواز سکونت داشت و هر روز صبح از منزل در روبروی مسجد ارشاد تا پیچ استادیوم محل استقرار حوزه اداری پرورشی پیاده به راه می افتاد و دقیق یک ربع به ساعت هفت وارد اتاق می شد! و تقسیم کار می کرد

اتاقی که هرگز به روی ارباب رجوع بسته نبود ، منشی نداشت ، درون آن به بهانه برگزاری جلسه گعده ای شکل نمی گرفت ، روی میزهایش انواع شیرینی و تنقلات دیده نمی شد، کسی پشت دربش معطل نمی ماند! با درخواست کارکنان روزهای شنبه از ساعت ۷ صبح به مدت ربع ساعت جهت پرسنل بحث اخلاقی برگزار می کرد و به تدریج هوا خواهان این مباحث از نواحی چنان افزایش یافت که مجبور گردید تا در سالن اجتماعات برگزارنماید نفوذ کلام داشت و با هوشمندی کلمات را بکار می گرفت چون صادقانه می گفت و بوی ریا نمی داد سخنش بردل می نشست .

هیچ کس بیاد ندارد سید از خودرو اداری جهت ایاب و ذهاب بجز در مأموریت های جمعی به شهرستان ها استفاده کرده باشد و هنگام مأموریت فردی به شهرستان از طریق پایانه های مسافربری و با خودروهای کرایه عزیمت می کردند و ارائه این الگو بسیار مفید افتاده بود .

یادم می آید  جلسه ای  از سوی وزارت خانه برای معاونین پرورشی در یاسوج تر تیب داده بودند که او روز قبل بعد از وقت اداری به بهبهان عزیمت نمود و صبح روز بعد با مینی بوسهای کرایه از بهبهان به سوی یاسوج حرکت کرد حال تصور نمایید نماینده سابق مجلس در مینی بوس خط شهرستان بنشیند چقدر می تواند تأثیر مثبت و اعتماد در مردم ایجاد کند؟ پس از یک سال اصرار می نمود تا به بهبهان برگردد ولی مورد پذیرش  نمی افتاد ، از او علت اصرارش را که پرسیدیم گفت: خانه ای در بهبهان ساخته ام و صلاح نیست در خانه دولتی باشم و کسی هم در آن خانه نیست ! بالاخره مدیر کل وقت با رفتن وی مشروط بر اینکه ریاست آموزش و پرورش بهبهان را بپذیرد موافقت کردند و به شهر خود باز گشت و پس از چند سال بازنشسته گردید و  اقدام به ایجاد کتابفروشی و نوشت افزاری نمود!  و جلسات ختم قرآن مسجد را نیز اداره می نمایدخاطره تلاش صادقانه و برخورد مهربانانه و رفتار عزتمندانه او در یاد همه مربیان تربیتی باقی مانده است .


کدام نماینده مجلس را سراغ دارید که برگردد در حوزه انتخابیه اش کتابفروش شود و جلسه مسجد محل را مدیریت کند ؟ . سید شکرالله زینلی نمونه ای روشن از مدیریت دینی بود که باید به او بیشتر پرداخت و رفتارش برای امروز برجسته گردد شاید باز کسی دلش برای این مدیران تنگ شود و خودروهای پلاک بنفش دیروز که امروز رنگ قرمز به خود گرفته اند کمتر در معابرتردد کنند و با شناخت مشی اخلاق مدارانه زینلی روند موجود تغییر یابد و گامهای پیشرفت بسوی فردا پرشتاب برداشته شوند.


چه خوب است چگونگی تعیین معیار ها را در کارهای تربیتی تببین کنیم و همراه بااین معیارها بتوانیم الگوهای تربیتی معاصر را به این نسل معرفی نماییم تا اخلاق در مدیریت شکوفا گردد و ظرفیتها مضاعف شود و با ارائه این الگوها اعتماد اجتماعی بازیابی گردد و تعریف مدیریت جهادی روشن شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار