شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
چرا وقتی آقای فتاح رییس کمیته ی امداد امام (ره) وارد آب (بخوانید سیلاب فروکش کرده) می شود؛ و در حضور یک راننده ی تراکتور و یک راکب موتورسوار و در حالی که یک فیلمبردار دارد از وی فیلم می گیرد و عکسی هم از وی ثبت می شود که بالاخره کار یک عکاس دیگر است و در حضور یکی دو نفر دیگر ، خم می شود تا بعد تبلیغ شود آقای فتاح دارد یک دختر را از سیل نجات می دهد! این همه واکنش منفی در جامعه پدید می آید؟!
شوشان - شهرام گراوندی :
چرا وقتی آقای فتاح رییس کمیته ی امداد امام (ره)  وارد آب (بخوانید سیلاب فروکش کرده) می شود؛ و در حضور یک راننده ی تراکتور  و یک راکب موتورسوار  و در حالی  که یک فیلمبردار دارد  از وی فیلم می گیرد و عکسی هم از وی ثبت می شود که بالاخره کار یک عکاس دیگر است و در حضور یکی دو نفر دیگر ، خم می شود تا بعد تبلیغ شود  آقای فتاح دارد یک دختر را از سیل نجات می دهد! این همه واکنش  منفی در جامعه پدید می آید؟! 
چرا چنین عکسی به جای این که حس  همدلی  و مهربانی و حس نوع دوستی را در ما برانگیزد ؛ حس بیزاری و انزجار را در ما به وجود می آورد؟! 


استاد شفیعی کدکنی که عمرش هزار باد ؛ در محفلی که به سالهای جوانی در محضر ایشان بودیم، در رابطه با شعر مکانیکی ( بخوانید کوششی ) و شعر حسی و قلبی ( بخوانید جوششی )  ، به نکته ی ظریفی اشاره می کند . او می گوید همه ی اختلاف و همه تنافر و هم مقاومت و دلزده گی که در ما نسبت به اکثر شعرهایی که به وفور منتشر می شود و حتا امکان چاپ یافته و یا اینجا و آنجا  در برابر ماست ، به این دلیل است که فاقد " صدق عاطفی " هستند. یعنی بر اساس یک حس واقعی و برخاسته و برجوشیده از قلب و عاطفه بر فاق قلم جاری نشده و به سینه ی کاغذ ثبت نشده است. 
این چنین وضعیتی را باید در رفتار برخی از مسوولین نیز مشاهده و تفسیر کرد.  
حجم زیاده از حد ریا  و تظاهر ، شیرازه ی مذهبیت سیستم و کشور و دین فطری و عقاید باطنی  مردم را دارد آزار می دهد.  ریاکاری  در تمام مفاصل نظام ریشه دوانده است و  بی صداقتی  موجب می شود ، آرمان خواهی و وحدت بین نسوج مردم و سیستم  مخدوش شود.  
این نکته را باید  جزو مهمات  و بدیهیاتی  فرض کرد و مورد عنایت  قرار داد ، که هرگز و تحت هیچ شرایطی  از مدار و  کانون توجه و در نظرداشت مدیران کلان کشور  دور نشود .  
اگر قاعده و اسلوب  و یک نگاه بالادستی و ناظر بر امور و رفتار و کردار مسوولین حاکم باشد ؛ با افرادی  مانند فتاح باید برخورد شدید به عمل آورد. به جرم آسیب به اعتماد و باور عاطفی مردم . به جرم تظاهر به خوب بودن . به جرم مخدوش کردن اعصاب و روان عمومی . 
پس چه جای  تعجب و شگفتی  که آقای  فتاح در حضور ده نفر  در آبی به عمق 30 سانتیمتر! یک دختر نگون بخت و کوچک را  از آب نجات!! دهد و  عملیات ژانگولربازی در بیاورد و  نشان دهد که چه مرد عنکبوتی  قهار و شجاعی است! 
از این مردان عنکبوتی  در اطراف خودمان هم داریم. زیاد هم داریم.  کافی است یک مقدار بیشتر توجه کنیم! 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
comment
0
0
comment جهت اطلاع این فرد دختر بچه نیستن یک خانم خبرنگار هستند با این تفسیر مسخره تون
شما هم صدق گفتار ندارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار