اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵
شوشان - علی عبدالخانی:

در خبرها خواندیم: یکی از صندوقهای بیمه جبران خسارات وارد شده بر کشاورزان مازندرانی و گلستانی را از ۱۵ فروردین در دستور کار خود قرار داده است. دولت نیز برنامه ی مساعدات فوری و کوتاه مدت خود به کشاورزان و دامداران این دو استان را اعلام کرد.

این در حالیست که از سال ۹۵ تاکنون هیچ خسارتی از کشاورزان خوزستانی توسط دولت جبران نشده است که این امر دال بر این است که نگاه دولت به شمال و جنوب کشور دوگانه و تبعیض آمیز است.

در شرایط فعلی که اکثریت قریب به اتفاق زمینهای کشاورزان بویژه در جنوب و جنوب غرب استان خوزستان و بخش مرکزی اهواز و...  به زیر آب رفته است تنها و تنها انتظار مردم از نمایندگان استان پیگیری موضوع جبران خسارات وارد شده بر کشاورزان است.

متاسفانه تجربه نشان داده است که نمایندگان ما در معیار ملی بویژه در گفتمانهای منتهی به اقناع دولت همواره ناکارآمد و ناتوان ظاهر شده و نتوانسته اند همچون همکاران اصفهانی، گلستانی و مازندرانی برای کشاورزان حوزه ی انتخابیه شان مفید و مثمر ثمر واقع شوند وگرنه چرا باید زیانهای وارده بر سایر کشاورزان و دامداران به سهولت جبران می شود اما خسارات کشاورزان ما کماکان در روپوشی بنام وعده و وعیده پوشیده باقی بماند.

شاید در کنار لودر ایستادنِ یک نماینده بلحاظ احساسی و عاطفی ارزشمند تلقی بشود یا تلاش فیزیکی همان نماینده منجر به جابجا شدن چند سرویس خاک بیشتر یا جلب مقداری امکانات بیشتر در مناطق سیل زده بشود که این نیز در بُعد عاطفی قابل تأمل است اما آنچه بلحاظ منطقی به یک نماینده ارزش واقعی و حقیقی می بخشد، توان و قابلیت تاثیرگذاری ایشان در امور مهم همچون منع تبعیض دولت نسبت به کشاورزان خوزستانی و الزام دولت به پرداخت خسارات وارده است.

بنابراین نگاه و سطح انتظارات مردم اهواز و خوزستان به نمایندگانشان باید برابر با نگاه و میزان توقعات مردم اصفهان و مردم شمال کشور باشد و همانطور که نمایندگان لایق و توانمند آن بخش از کشور قادرند و می توانند در راستای منافع کشاورزانشان اقدام کنند و حق آنها را بدون فوت وقت بگیرند، اینها نیز باید بتوانند در قد و قامت نمایندگانی غیور، متعهد و لایق ظاهر شوند و حق و حقوق کشاورزان حوزه های انتخابیه شان را از دولت بستانند.

به حکم منطق و نه احساسات عوام فریبانه، تا زمانی که یک نماینده ی خوزستانی نتواند برابر با سایر نمایندگان استانهای درگیر بحران ظاهر بشوند و نقش اصلی خود را بطور کامل ایفا کنند، مسلما نقشهای ریز همچون حضور فیزیکی شبانه یا روزانه در مناطق سیل زده و بزرگنمایی این نوع حضور، هیچگاه نمی تواند توقع و انتظار اصلی و اساسی را کمرنگ کند.

بدست گرفتن بیل توسط نماینده یا در کنار لودر قرار گرفتن ایشان زمانی ارزشمند است که آن نماینده با اعلام جبران خسارت کشاورزان بتواند دل آنها و سایر زیاندیدگان را شاد کند. 

سال دیگر و در لحظات گرم تبلیغات انتخاباتی، حتماً به یادِ نمایندگان فعلی و حلقه های پیرامونشان خواهیم آورد که انتظار اصلی مردم از آنها ظهور مقتدرانه همچون نمایندگان مقتدر سایر استانها بود اما چه می شود کرد که هر شخص وزن و حجم خاص خود را دارد و انتظار بیش حجم از یک‌ شخص منطقی نیست.

تا انتخابات آینده مجلس زمان زیادی باقی نمانده است و اینبار کشاورزان زیاندیده ی خوزستانی هستند که از نمایندگان می پرسند؛ چرا همچون نمایندگان پر غیرتِ شمال کشور از منافع ما دفاع نکردید؟ چرا...؟؟؟

عملکرد سه سال گذشته نشان می دهد که نمایندگان فعلی همچون گذشته پاسخی برای این سئوال و سئوالهای متعدد شهروندان خوزستانی و اهوازی نداشته و نخواهند داشت و البته پاسخ متناسب با شأن و منزلت واقعيشان را از مردم دریافت خواهند نمود.

به امید روزی که منتخبان از لحظه انتخاب تا پایان دوره بر عهد خود باقی بمانند و منافع مردم را بر هیچ منفعت فردی و گروهی یا محفلی ترجیح ندهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار