شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
حزباوي اقدام امسال تعاون روستايي اهواز در خصوص خريد توافقي خرما به قيمتي بالاتر از قيمت دلالان را قابل تقدير دانست و گفت: اين اقدام باعث دلگرمي كشاورزان شده است.
شوشان : معاون برنامه ريزي نظام صنفي كشاورزي اهواز گفت: عدم خريد تضميني خرما باعث بروز مشكلاتي براي نخلداران شده است.

جاسم حزباوي در گفتگو با شوشان افزود: نخل جزو سرمايه هاي ملي است و از آنجا كه چند سالي است نخيلات مجاور رود كارون بدست كشاورزان سختكوش اهوازي احيا شده اند لذا نخلداران انتظار دارند محصول خرما به شكل تضميني از آنها خريده شود. وي گفت: متاسفانه كشاورز مجبور است خرماي خود را به شكل توافقي به دلال بفروشد و عملا سود به جاي اينكه به جيب كشاورز برود به جيب دلال مي رود. ضمن اينكه دلال بابت استهلاك صندوق هاي خرما مبلغ 80 تومان بابت هر كيلو خرما از كشاورز دريافت مي كند كه منطقي نيست و اعتراض نخلداران را در پي داشته است.

معاون برنامه ريزي نظام صنفي كشاورزي اهواز از مسئولين خواست تا محصول خرماي نخلداران را به شكل تضميني خريداري كند. حزباوي اقدام امسال تعاون روستايي اهواز در خصوص خريد توافقي خرما به قيمتي بالاتر از قيمت دلالان را قابل تقدير دانست و گفت: اين اقدام باعث دلگرمي كشاورزان شده است.

وي گفت: نخيلات شهرستان جديد كارون كه در شرق و غرب رود كارون واقع شده اند از زمين هاي مستعدي برخوردارند و مدتي است بواسطه تامين آب، موقعيت خوبي پيدا كرده اند به گونه اي كه هم اكنون اكثر زمين هاي مجاور شهر كارون به زير كشت نخيلات رفته اند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
comment
0
0
comment ترفند جدید دلالان خرما؟؟؟
لطفا یک بار هم خودتان مطلب را بخوانید و سنخیت موضوع و متن را برای همه روشن بفرمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار