اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱
امیر سیاری:
معاون هماهنگ‌ کننده ارتش گفت: همدلی، هماهنگی و هم افزایی برای کنترل سیلاب باید در اولویت قرار گیرد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین اقدامات ارتش برای امداد رسانی به سیل زدگان استان اظهار داشت: در روزهای گذشته بازدیدهای میدانی و هوایی متعددی را از مناطق در معرض سیلاب استان و روستاهای سیل زده داشتیم که با توجه به نیازهای این مناطق، گردان تکاور نیروی دریایی ارتش در اهواز به صورت آماده باش کامل مستقر شده و بالگردهای نیروی دریایی ارتش نیز به مجموعه فرماندهی عملیات قرارگاه امداد ذوالفقار ملحق شده است.

وی افزود: در حال حاضر دستگاه های مختلف شامل بیل مکانیکی، بولدوزر، دستگاه باب کت، دستگاه های مایلر، گریدر و غلطک به صورت شبانه روزی در مسیر رودخانه کارون مشغول به خدمت رسانی به مردم ‌منطقه بوده و اقدامات خوبی برای مهار سیلاب انجام شده است.

معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار می رود مردم استان و به خصوص اهالی مناطق در معرض سیلاب هشدارهای ستاد مدیریت بحران را جدی گرفته و از نزدیک شدن به رودخانه پرهیز کنند.

وی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران استان در خصوص سیلاب های احتمالی در مناطق مختلف از اطلاعات کافی برخوردار بوده و وضعیت استان را بهتر از مردم رصد می کند به همین جهت مردم باید توصیه ها و هشدارها را جدی تر بگیرند.

امیر دریادار سیاری گفت: افرادی که در شرایط کنونی به دنبال جوسازی و بهره برداری های شخصی هستند، به این کشور تعلق ندارند چرا که مشاهده مردم آسیب دیده دل هر ایرانی را می رنجاند اما عده ای از این فضا سوء استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، بارش های شدید در بالادست سدهای خوزستان منجر به ورود حجم بالای سیلاب به سدهای این استان شد که به تبع، بازشدن خروجی سدها و در نهایت افزایش دبی رودخانه های دز ، کارون و کرخه، منجر به آبگرفتگی مناطقی از پایین دست شده است. 

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار