شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
شوشان - علی عبدالخانی :
گفتیم و می گوییم که این سیل در دو بُعد حال و آینده ی روستائیان و کشاورزان ما، نتایج مادی و معنوی وخیمی بر جای گذاشته و می گذارد. آنچه در آن هم شکی نداریم این است که: امکانات دولتی نه تنها جوابگوی نیازهای فعلی سیل زدگان نیست، بلکه بزعم اطلاعات موثق موجود، تاکنون نتوانسته به بسیاری از روستائیان زیاندیده برسد و آنها را با حداقل امکانات امداد نماید.
گفتیم که اکنون وقت نقد و انتقاد و گله یا خواهش و التماس از دولتی که کشاورز جنوب و شمالش را با دو چشم می نگرد، نیست. حتی لازم نیست تاکید کنیم که در مدیریت بحران استان، جای تخصص و تجربه بسیار خالی است. امروز وقت حضور صادقانه ی مردمی است که فارغ از هر تعلق و انتسابی، قصد کمک به مظلومانی را دارند که دار و ندار و اندوخته ی عمر خود را از دست داده اند.
کودکان، زنان و مردانِ مصیبت زده ای که با جان و جسم خود از مهلکه ی سیل گریخته اند و بعد از نگاهشان به خدا، فقط شما خیرخواهان عزیز را می بینند و فقط چشم به سمت شما دوخته اند.
روستائیان و کشاورزانی که تا دیروز نه تنها نیازمند و مستحق نبوده اند بلکه از بسیاری از طبقات اجتماعی دیگر بی نیاز یا کم نیازتر بودند اما امروز مقهور قهر طبیعت شده و به استئصال مطلق رسیده اند. 
کمک به اینان با لحاظ غرور و عزت نفسشان و غنای ذاتیشان باید صورت بگیرد.
همواره بدنبال مجوعه ای از خیرخواهان می گشتم که در برابر کمکهایشان، آن کمکهای عمدتاً ناچیز یا کم را ابزار سودجوییهای شخصی یا تحقیر سیل زدگان قرار ندهند.
بدنبال مجموعه ای بودم که برای شعور و احساسات سیل زدگان احترام قایل باشد و آنها را وجه المعامله ی مکاسب مادی و غیر مادی خود قرار ندهد.
بلاخره دوستان راقم لطف کرده و مرا به مجموعه ای متشکل از هنرمندان، ورزشکاران، فعالان برجسته ی سیاسی - اجتماعی، چهره های مطرح اقتصادی، دانشگاهی، رسانه ای، مذهبی و سایر اقشار پاکدل و خیرخواه دعوت نمودند.
من که از منتقدان همیشگی موضوعات مشابه ( بدلیل تحقیر مددجویان یا به ابزار تبدیل کردن آنها )، بودم، این بار با دیدن چنین مجموعه ای که به تعداد زیادی از آنها وثوق و اطمینان کامل نیز دارم، مطمئن شدم که این جمع مبارک، ولو بصورت نسبی می تواند بمثابه ی امینی نیک کردار و صادق در رابطه با آسیب دیدگان ظاهر شود و بدون منت و تنها در باب وظیفه ی انسانی بخش قابل توجهی از آنها را تحت پوشش خود در آورد.
ستاد جذب و هدایت کمکهای مردمی به سیل زدگان با عضویت صدها نفر از نیک اندیشان و اتخاذ شیوه ای نوین در کمک‌ رسانی و بدور از هر نوع اعمال سلیقه سومین روز کمک‌ و مساعدت خود به سیل زدگان عزیز را آغاز کرده است.
همه عملیات جذب و هدایت کمکها زیر نظر هیاتی مرکب از اشخاص امین و موجه صورت می پذیرد.
آدرس ستاد:
 اهواز، لشکرآباد، اول خیابان پیشاهنگی، جنب مسجد آذربایجانیها، دانشگاه فرهنگیان.
▫از دوستانی که تمایل به شرکت در این جشنواره انسانی دارند تقاضا می شود به آدرس فوق یا به اطلاعیه های ستاد فرمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار