شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
مردم خوزستان اكنون هم چنين روحيه اي دارند و هيچگاه از ارزشهاي ايماني و اعتقادي خود ذره اي عقيب نشيني نخواهند داشت

نويد قائدي: هر كس اندك آشنايي با تاريخ و فرهنگ كشور عزيزمان ايران داشته باشد به طور قطع نمي تواند تاريخ خوزستان و نقش آن در پيدايش تمدن هاي بزرگ بشري و ايران زمين براحتي بگذرد،چه دوره هاي پيش از اسلام و چه پس از اسلام،دوران حكومت هاي بزرگ و شاخصي همچون عاشوريان،عيلاميان، هخامنشيان و ساسانيان و بعدها دوران ورود اسلام به ايران.

خصوصا ارادت مردم اين ديار به مذهب تشيع و چگونگي ورود آن به كشور از نكات برجسته و مهم تاريخ است كه همگان بدون شك به آن اقرار و اذعان دارند.

هدف نگارنده اين نيست كه در كوچه پس كوچه هاي تاريخ بدنبال افتخارات گذشته بگردد آنها را علم نموده و كليشه وار ذكر نمايد يا با گفتن موضوعات تكراراي مانند وجود منابع بزرگ نفت و گاز،آب هاي جاري و سدها، صنايع برق،كشاورزي پر رونق،دسترسي به آب هاي آزاد و بنادر و هزاران نعمت خداداي و موقعيت ژئوپليتيكي وقت مخاطبان را بگيرد فقط مي خواهد به اجمال در باب فضايل اخلاقي و نقش مردم اين ديار در دوران پس از انقلاب نكاتي را يادآوري شايد قدري از ذهن مسئولين كشور بيدار و منجر به اين گردد تا به فكر تدوين و اجراي برنامه هاي اساسي و اصولي براي اين استان باشند.

جمله معروف حضرت امام كه " خوزستان دين خود را به اسلام ادا كرد " آنچنان حكيمانه و پر مغز است كه اگر به آن توجه و احساس دين مي شد امروز مردم مظلوم خرمشهر و آبادان آب شيرين در لوله هايشان جاري بود يا از لحاظ رونق اقتصادي ، اشتغال ، امنيت شهرها ،آموزش،عمران و آبادي شهري و... در رتبه هاي خوبي قرار داشت ولي افسوس كه چنين نيست.

شايد بد نباشد مديران تهران نشين و ارشد استان نگاهي دقيق و تفكر آميز به تاريخ اسلام در خصوص حكومت هاي اسلامي و نهضت هاي گذشته داشته باشند تا قدر مردم را بيشتر بدانند،مگر نه علي بن ابيطالب در دوران حكومت كوتاه خود در كوفه اين قدر رنج و سختي از ملت مسلمان دوران خود نكشيدند ؟ مي توان بارهاي بار در خطابه هاي نهج البلاغه اين رنج ها و ملامت ها و عدم همراهي ملت را ديد، همچنين در دوران ولايت حسنين جزء عده قليلي از مسلمانان خالص همراهي و مساعدت ملت مسلمان با اين بزرگوارن چگونه بود؟

تاريخ اسلام گواه مي دهد هر گاه ملت هاي مسلمان با خلوص نيت و احساس دين و تكليف وارد صحنه شدند نتيجه پيروزي و بهروزي بوده و منجر به ايجاد امتي واحد گشته و حكومت واقعي اسلامي ايجاد گرديده و هر كجا اين خلوص و ارادت نبوده نتيجه ياس و نا اميدي و تفرقه و تزلزل بوده است كه فكر نمي كنم نياز به مثال و توضيح بيشتر باشد.

اما خوزستان كه روي سخن ماست چرا بزرگ و عزيز است و به قول آقاي دكتر روحاني شايسته تقدير است؟

بنظر شما در سرزمين مقدس كربلا و در جوار امام معصوم خون پاك چندين مسلمان بر زمين ريخته شد كه تا دنيا دنيا باقي است اين واقعه زنده خواهد ماند. در غزوات دوران رسول گرامي اسلام يا جنگ هاي ديگر دوران معصومين امت اسلام چقدر شهيد و مجروح داشت ؟

مردم هر مقطع زماني چقدر همراهي و مساعدت نمودند؟ قضاوت و مطالعه با خودتان گرچه همه چيز روشن و هويداست.سوال اين است كه از ابتداي انقلاب اسلامي كه دشمن و استكبار قصد اين كشور را كرده و با تمام قوا و توان به سوي مرزهاي جنوبي كشور و استان خوزستان روانه شدند آيا مردم همين شهرهاي آبادان و خرمشهر با دست هاي خالي حسب دين و تكليف خود به مبارزه با گلوله و خمپاره و آهن نرفتند؟ آيا در ايام اشغال خرمشهر يا محاصره آبادان بزرگترين رشادت هاي تاريخ مشاهده نشد؟ هزاران زن و كودك و مردمان اين ديار مظلومانه به كام شهادت نرفتند؟

اگر باور نداريد كافي سري به گلزار شهداي شهر هاي استان خوزستان بزنيد.تقديم هزاران هزار شهيد از استان خوزستان و هزاران هزار شهداي ديگر كه به شهرها و ديار خود اعزام شدند ولي محل شهادت آنها اين ديار بود.

آيا در فرداي قيامت ارواح طيبه اين شهدا بر مظلوميت اين ديار و مردمانش گواهي نخواهند داد ؟

به جرات مي توان گفت در جاي جاي اين ديار خون و گوشت و استخوان شهداء با خاكش آميخته و گويا تقدير الهي اين بوده كه اين سرزمين عزيز و پاك و مقدس باشد و مردمان اين ديار را به كام امتحاني بزرگ سپرد كه با سربلندي از آن بيرون آمدند و تاريخ تا نسل هاي اتي در اين خصوص قضاوت خواهد كرد؟

ولي نكند روزي مردماني از كشور و شايد ديگر شهرهاي دنيا جهت ديدن اين همه رشادت و دليري به اين سرزمين سفري داشته باشند و اوضاع و احوالش را اينچنين ببينند كه البته دارند مي بينند؟

نه براي استان خوزستان بلكه براي كل كشور و غرور ملي مان خوب نيست كه چنين زخم زبان هايي را بشنويم كه جايگاه استان شما اين نيست، چرا چهره شهرهايش كه اسم آنها گاهي بدليل رشادت هاي مردم و دليري آنها زبانزد عام و خاص مردم دنياست اينچنين است؟

مگر از دست شهروند گرفتاري كه در جاي جاي همين آبادان و خرمشهر،بستان،هويزه و سوسنگرد و... زندگي مي كند و كمترين امكانات رفاهي موجود را ندارد چه بر مي آيد به جزء گفتن اين همه سختي و گرفتاري كه تا كنون هم به اين گفته ها توجه درستي نشده است.

خدا را هزاران هزار بار شكر و سپاس كه مردمان خوزستان با خدايشان معامله كردند و براي زنده نگه داشتن بيرق اسلام آن هنگام كه تمامي لشكر كفر و ظلم و استكبار در صحنه دنيا دست به كار و متحد شدند و از هيچ دريغ نكردند تا مقاومت و غرور اين ملت را بشكنند جانانه و مردانه ايستاندند و آنها را عقب نشاندند و خوار و ذليل كردند و امروز حاصل پر بركت اين مقاومت جانانه غروري ملي و ميهني كه افتخار آن نه تنها براي خوزستان بلكه تمام مردم اين زمين است .

مردم خوزستان اكنون هم چنين روحيه اي دارند و هيچگاه از ارزشهاي ايماني و اعتقادي خود ذره اي عقيب نشيني نخواهند داشت.بايد به مسئولين محترم گفتاين مردم هيچگونه چشمداشت مادي و اشرافيگري كه در بعضي از شهرهاي كشور حاكم شده را هم ندارند فقط تنها دغدغه هاي آنان اوضاع و احوال معيشتي است و اينكه به جايگاه مطلوب و معقول خود برسند كه حق و حقوق مسلم آنها است نه اينكه عقب مانده و بدور از هر گونه امكانات اوليه دوران سپرس نمايندكه تحمل چنين شرايطي بدور از انصاف است.

اميد است دولت تدبير و اميد بتواند با اتفاقات فرخنده و ميموني كه در حوزه هاي گوناگون سياسي،اقتصادي و اجتماعي كشور به وقوع پيوسته و در جريان است با عظمي جدي وارد شده و با انتخاب مديران قوي ، لايق ، متعهد با داشتن برنامه هاي مفيد و مطلوب چهره استان را عوض نمايد و البته مطالبات،تذكرات،رهنمودها و پيگيري هاي فرهيختگان ،اسصحاب رسانه و جرايد ،نمايندگان مردم در مجلس و شوراهاي اسلامي شهر هاي استان بسيار مفيد و سودمند خواهد بود و بايد مانند ديگر استان هاي كشور به دور از هر گونه جنجال و سهم خواهي با تشريك مساعي به جايگاه واقعي خود برسند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
comment
0
0
comment متاسفانه به این استان توجه خاصی نمی شود شاید بدلیل مدیران نالایق که فقط بفکر منافع خود هستند
انشا... شاهدانتخاب استاندار و شهردار که درخور مردم استان باشد باشیم ( آیا میشود )
comment
ناهید
|
United States
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment بله : مردم خوزستان ارنظر فرهنگی فقیر هستند وجون تاکنون مسئولان هرکاری که خواسته اند برسر این مردم مظلوم آورده وصدای کسی درنیامد و تاکی ماشاهد قومی ... انحصارگریی اعضاشورا ومدیران باشیم ؟ باید مردم به حقوق خود آگاه شوند رسانه ها و روشنفکران دلسوز می توانند نقش موثری داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار