شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
شوشان - علی دغاغله (مرعی) :
روستای مرعی از بزرگ ترین روستاهای شهرستان دشت آزادگان ، و در مسیر سوسنگرد به اهواز ، ودقیقا در 10 کیلومتری شهر سوسنگرد قرار دارد .وبا رودخانه چند کیلومتر فاصله دارد. وخطر سیلابی شدن این روستا از روستاها وشهرهای مجاور خواهد بود.
جوانان این روستا و شورا و دهیاری آن از ساعات اولیه ی بامداد امروز شنبه تا بدین لحظه ، در حال احداث سیلبند های خاکی ، ( از طرف شرق روستای بریچیه سفلی و از طرف غرب روستای مرعی )، که اگر چنانچه سیلابی از طرف روستاهای مجاور رها شود ، روستا زیر آب نرود.

در سیل بزرگ دهه ی هفتاد که تمام مسیر کوت تا سوسنگرد زیر آب رفت ، این روستا ایمن ماند و بصورت جزیره در آمد و سیلاب از دو طرف شرقی وغربی روستا حرکت کرد و تا ساریه و هویزه هم رسید . در آن روزها ، اهالی روستا ، بصورت شبانه روزی تلاش کردند و تلاششون نتیجه داد که هم اکنون امید دارند باز هم تاریخ تکرار شود وباز هم روستای مرعی ، از سیلابی شدن ایمن بماند

البته دلیل زیر آب نرفتن این روستا ، مرتفع بودنش نیست بلکه کاملا برعکس ، این روستا چند متر پایین تر از سطح جاده است و همین امر سبب شده که جاده مانند دایک وسیلبند مستحکمی است که از زیر آب رفتن محافظت می کند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار