اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
مدیریت بحران، لاجرم باید تحت قاعده ی ماتریس مدیریت زمان و مکان قرار گیرد زیرا، ساختار ستاد بحران در حقیقت، هیچ تفاوتی با اتاق فرماندهی جنگ ندارد و شایسته است که افراد کارشناش و استراتژیست در آن مرکز، جزو مغزهای تصمیم گیرنده باشند
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
شهر اهواز مرکز استان خوزستان، گلوگاه راه های مواصلاتی به چهار جهت اصلی و نیز در این شرایط دشوار، خط مقدم مدیریت بحران های سیلابی است که از دوازدهم فروردین تا کنون، روز به روز وضعیت بحرانی در آن تشدید گردیده و موجب تضعیف روحیه مردم پرتلاش و جهادگر آن شده است و از همه عجیب تر، با توجه به این که بار عمده ی فشار سیلاب های ناشی از خروجی سدهای دز و کرخه، از رودخانه ی کارون بزرگ عبور داده می شوند اما، متاسفانه شاهد آنیم که همچنان شهر اهواز، با فقر امکانات، ادوات، ماشین آلات، تدارکات، مصالحه و نیروی کار ماهر در احداث سیل بندها مواجه است به گونه ای که امروز بیستم فروردین ماه ۱۳۹۸ شهردار صبور اهواز پشت خط تلفن عاجزانه دست به دعا، شده بود.

البته، همانطوری که قبلا عرض گردید مدیریت بحران، لاجرم باید تحت قاعده ی ماتریس مدیریت زمان و مکان قرار گیرد زیرا، ساختار ستاد بحران در حقیقت، هیچ تفاوتی با اتاق فرماندهی جنگ ندارد و شایسته است که افراد کارشناش و استراتژیست در آن مرکز، جزو مغزهای تصمیم گیرنده باشند.

نگارنده با سپاس از زحمات همه ی متولین امر در جریان مهار سیلاب در خوزستان، این گونه از اوضاع و احوال مدیریت بحران خوانش نموده که  مسایلی چند بشرح زیر را برای تنویر افکار عمومی ارائه می نماید.

۱- تصمیم گیران در ستاد بحران، بهتر است از کارشناسان تجربی و فرماندهان دفاع مقدس که به جغرافیای استراتژیک منطقه بحرانی خوزستان آشنا هستند به جدیت بهره جویند.

۲- با بحران و مصیبت ناشی از آن نباید، جزیزه ای، سلیقه ای و عاطفی برخورد نمود و متولین امر باید اقدامات لازم و مقتضی را با قاطعیت هرچه تمام اعمال نمایند.

۳- همانطوری که فرضیه ی توزیع فقر در مدیریت اقتصادی یک طرح نخ نما و ناکارآمد است همچنین توزیع مصیبت  و تقسیم خسارت در مناطق بحرانی هم یک اصل موهوم و محکوم به شکست است.

۴- اصل ریکاوری، در میان نیروی کار داوطلب و وضع قانون شیفت بندی، در امر احداث سیل بندها و توزیع هدفمند امکانات، مصالحه، تدارکات، ماشین آلات که پیوسته معطوف به پایشگری هستند باید نصب العین متولین امر در ستاد بحران قرار گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار