شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
شهرستان شوشتر با قدمت بسيار زياد از داشتن موزه اي محروم است و بايد براي راه اندازي موزه در اين شهرستان تلاش شود.
دبير انجمن حاميان شوشتر گفت: شهرستان شوشتر با قدمت بسيار زياد از داشتن موزه اي محروم است و بايد براي راه اندازي موزه در اين شهرستان تلاش شود.

علي صحرايي در نشست مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان اظهار كرد: شهرستان شوشتر با سابقه 4 هزار ساله از داشتن موزه اي در خورشان محروم مانده است و بايد در اين راستا اداره كل ميراث فرهنگي خوزستان برنامه ريزي كند.

وي افزود: خوزستان توانمندي تبديل شدن به استان نخست كشور از نظر گردشگري را دارد ولي در اين زمينه در سال هاي گذشته اقدامي انجام نشده است و بايد در دوره جديد مديريت در اين بخش تلاشي مضاعف انجام شود.

اين دوستدار ميراث فرهنگي با اشاره به اينكه براي همه شهرهاي استان برنامه ريزي گردشگري مدون شود، گفت: بايد به همه شهرستان ها با نگاهي عادلانه نگاه شود و بر اثر قدمت و داشته هاي تاريخي به اين شهرها امكانات و تجهيزات سرازير شود.

صحرايي با اشاره به اينكه خوزستان بهشت گردشگري است، گفت: استان خوزستان در پاييز و زمستان و ماه هايي از بهار شرايط فوق العاده اي براي گردشگري دارد و بايد از اين فرصت ها استفاده شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد داشته هاي گردشگري خوزستان معرفي شود، افزود: استفاده از توان رسانه ها در اين زمينه بسيار اهميت دارد و بايد كوشيد تا از توانمندي بالقوه سرانه ها در اين زمينه استفاده كرد.

دبير انجمن حاميان شوشتر خاطر نشان كرد: بايد از انجمن هاي دوستداران ميراث فرهنگي حمايت جدي شود تا اين انجمن ها بازوي توانمند اداره كل ميراث فرهنگي خوزستان شوند.

صحرايي خاطر نشان كرد: شهرستان شوشتر زمين با كاربري فرهنگي دارد و مي توان براي ساخت موزه در اين شهرستان اعتبار در نظر گرفته شود.

وي خاطر نشان كرد: پيشنهاد مي شود شهرستان شوشتر به دليل داشته هاي فراوان در بخش گردشگري محل استقرار معاونت گردشگري ميراث فرهنگي خوزستان باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار