اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به ستقرار 72 تیم‌ سلامت در محل‌های اسكان سیل‌زدگان، گفت: خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به بیماری‌های واگیر گزارش نشده است.
سید مهدی حسینی‌زاده با اشاره به پیامدهای وقوع سیلاب در حوزه بهداشت و سلامت، اظهار کرد: طبیعتا وقوع سیلاب علاوه بر خساراتی که به منازل، تاسیسات و اموال وارد می‌کند، سلامت جسمی و روانی افراد را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر با هدف به حداقل رساندن عوارض و پیامدهای سیلاب بر سلامت مردم، فعالیت‌های حوزه بهداشت آغاز شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با گروه‌های خاصی نظیر مادران باردار، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مواجه هستیم که باید تحت مراقبت ویژه قرار می‌گرفتند. در این راستا 72 تیم‌ سلامت متشکل از پزشک، ماما و کارشناس بهداشت‌ محیط و بیماری‌ها در محل‌های اسکان سیل‌زدگان به صورت دائمی یا سیار مستقر شده‌اند.

حسینی‌زاده بیان کرد: تامین سلامت مادران باردار و کودکان یک شاخص جهانی و از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است به همین منظور تاکنون بیش از 662 مادر باردار، 4 هزار و 547 کودک، یک هزار و 451 سالمند به اردوگاه‌های سیل‌زدگان و مکان‌های امن منتقل و تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: از زمان وقوع سیلاب تا روز گذشته بیش از 25 هزار و 844 نفر از خدمات بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت، خدمات مامایی و پرستاری و تزریقات بهره‌مند شده‌اند.

حسینی‌زاده تصریح کرد: با توجه به لزوم رعایت بهداشت فردی در محل‌های اسکان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر به حدود 15 هزار نفر از افراد ساکن در اردوگاه‌ها به صورت چهره به چهره آموزش خودمراقبتی داده شده است که این امر با توجه به اهمیت موضوع، همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: همچنین با توجه به احتمال بالای آلودگی آب در زمان وقوع سیلاب و در نتیجه شیوع بیماری‌های گوارشی، به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها، نظارت بر آب آشامیدنی و تغذیه مردم سیل‌زده به ویژه سیل‌زدگانی که اسکان داده شده‌اند در دستور کار قرار دارد. تاکنون بیش از 17 هزار و 400 مورد کلرسنجی از آب اشامیدنی، 2 هزار و 24 مورد نمونه برداری میکروبی انجام شده است. همچنین بر دفن بهداشتی 30 مورد لاشه حیوانات نظارت شده است.

وی بیان کرد: جهت گند‌زدایی سطوح، بیش از 2 تن آهک تهیه و توزیع شده است. همچنین 200 کیلوگرم پرکلرین جهت گندزدایی توزیع و بیش از 8 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم‌سازی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همچنین در راستای رفع نیازهای بهداشتی گروه‌های مختلف سنی بیش از 6 هزار و 689 بسته محصولات سلولزی شامل پوشک بچه و سالمند در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته و 887 بسته شیر خشک تحویل مادران دارای نوزاد شده است.

حسینی زاده گفت: همچنین در این مدت 5 هزار و 326 کودک واکسینه و 343 مورد نمونه‌برداری بیماری‌های واگیر انجام شده است و خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به این بیماری‌های گزارش نشده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: همچنین جهت انجام مداخلات روانی اجتماعی به مردم درگیر سیلاب، 25 تیم دو نفره به صورت روزانه به تمامی کمپ‌های اسکان مردم سرکشی می‌کنند و با شناسایی افراد دارای اختلال از گذشته یا متاثر از سیل، مداخلات لازم را انجام می‌دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار