اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
گفتگوی اختصاصی با مدیرکل جدید سیمای خوزستان
استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه و پرهیز از جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی، نمایش آداب و رسوم مردم خوزستان از اولویت های مهم صدا و سیمای مرکز خوزستان است
شوشان/ حسین عبدالعزیزی : استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه و پرهیز از جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی، نمایش آداب و رسوم مردم خوزستان، بهره مندی از ظرفیت شهرستان ها برای تولید برنامه های بومی محلی در شبکه استانی از اولویت های مهم صدا و سیمای مرکز خوزستان است

به گزارش شوشان ، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با بیان این مطلب تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر رسالت‌های این شبکه است و شبکه استانی در نظر دارد با تولید مجموعه های کوتاه مستند مخاطبان این شبکه را افزاریش دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان تلاش می کند با تولید برنامه های جذاب بومی و محلی و آن هم ظرفیت های هنرمندان محلی شهرستان خود گامی موثر در ارتقای کیفی و افزایش مخاطبان بر داریم به گونه‌ای که مردم خودشان را در برنامه ببینند و بتوانند به راحتی با بخش‌های آن ارتباط برقرار کنند.

رحیمی گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان سعی خواهد کرد برنامه‌هايي با محتوايي مذهبي و فرهنگی با همکاری حوزه، دانشگاه و نخبگان توليد کند مي‌شوند که داراي خلاقيت، كيفيت مناسب، پژوهش، پيش توليد و قابليت رقابت با ديگر برنامه‌ها داشته باشند و از فرم‌هاي كليشه‌اي در ساخت اين گونه برنامه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم در شبکه استانی سیمای خوزستان موضوعات خوب، مهمانان مناسب، محتوای غنی و طراحی مطلوبی داشته باشیم مطمئنا مخاطب شبکه استانی را برای دیدن انتخاب می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان افزود: هم استانی های عزیز دوست دارند همواره خودشان را از تلویزیون ببیند و به نظر من شبکه استانی مرکز خوزستان به لحاظ ظرفیت های مختلف همچون مفاخر ،مشاهیر و عرصه‌های مختلف در بین مردم از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

وی شناخت ذائقه های مختلف را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: برنامه ساز باید بداند مخاطبش چه می خواهد و بر اساس نیازهای مخاطبانش برنامه بسازد و این نیاز در هر استان متفاوت است و این تفاوت می‌تواند به جذابیت برنامه بیافزاید.

رحیمی توان نیروی انسانی متخصص و با تجربه را در تولید برنامه ها بسیار موثر عنوان کرد و گفت: اینگونه برنامه ها نیاز به ابتکار و خلاقیت دارد که ما نیز در شبکه استانی مرکز خوزستان تلاش می کنیم روز به روز از تنوع بیشتری برخوردار شود و برنامه مطلوبی را روی آنتن ببریم.

وی با بیان اینکه باید در پیش تولید برنامه های دفاع مقدس و ماه محرم سرمایه گذاری کرد تصریح می کند: بهره‌مندی از نیروی با تجربه و با سواد امری لازم است و داشتن منابع خوب به همان نسبت نیز می تواند به موفقیت یک برنامه کمک کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان به فعالیت های صورت گرفته در مرکز خوزستان اشاره و اضافه کرد: در تلاشیم روز به روز بهتر شویم و امسال برنامه های مرکز خوزستان در زمینه های دفاع مقدس، ماه محرم، نشان دادن بازار شهرها، آداب و رسوم مردم، اماکن تاریخی، دینی و مذهبی و دهه ولایت متفاوت خواهد بود

رحیمی در ادامه اظهار کرد: ایده جدید، روح رسانه و روح کار هنری جدید است برنامه ها نیاز به تغیر دارند و باید ایده‌های جدیدی شکل بگیرد تا بتوان شاهد تغییرات در برنامه سازی شد.

وی ادامه می دهد: طراحی سبک جدید کمتر مورد توجه قرار گرفته است و همه می دانیم که این کار مشکل است اما ابداع و خلاقیت می تواند برنامه های صدا و سیمای خوزستان را پر بیننده کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با تشریح و تبیین مباحث رسانه ای در راستای نگاه به فرهنگ و هنر افزود: باید نگاه جدید در عرصه رسانه ای ایجاد کنیم و کار مورد توجه مردم قرار گیرد و از این رو مسئولیت رسانه، مسئولیت سختی است و باید دائماً کارهای رسانه ای رصد شود و در این عرصه می تواند هر کس برای خود یک عرصه آثاری داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از ظرفیت ها ناشناخته است و هنوز گسترش نیافته اند و رسانه با تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه ها و مردم می تواند این ظرفیت های ناشناخته را شناسایی و به نمایش بگذارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان همچنین از تولید و پخش برنامه زنده پلاک عاشقی در هفته دفاع مقدس از مسجد جامع خرمشهر و دیگر شهرستان های استان اشاره و زمان پخش این برنامه ها به شرح زیر اعلام کرد : یکشنبه در مسجد جامع خرمشهر از ساعت 17 تا 18، دوشنبه یک مهر ماه در دهلاويه از ساعت 17 تا 18، سه شنبه 2 مهر ماه در سالن ارشاد سوسنگرد از ساعت 17 تا 18، چهارشنبه 3 مهر ماه در دزفول از بيمارستان حضرت زهرا (س) از ساعت 17 تا 18 ، پنج شنبه 4 مهر ماه در گلزار شهداي اهواز از ساعت 17 تا 18، همچنین سه شنبه 2 مهرماه برنامه مردم و مسولان با حضور فرماندهان سپاه و ارتش بصورت زنده پخش می شود.

رحیمی در پایان افزود: راديو خوزستان هر روز در برنامه های طلوع صبح، خانواده سبز، ورزش خوزستان ( ارتباط با ورزشکاران بسيجي و رزمندگان دوران دفاع مقدس) برنامه با جوانان و پيام خوزستان به موضوعات مختلف دفاع مقدس مي پردازد.

وی افزود: روايت راويان"، عنوان برنامه اي است كه در هفته دفاع مقدس در سيماي مركز خوزستان تهيه و پخش مي شود و در اين برنامه با دعوت از فرماندهان، مقامات و مسولان لشكري و نظامي به تشريح برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان پرداخته و از دستاوردهاي ارتش و سپاه صحبت مي شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با تاکید بر لزوم نمایش انواع عزاداری اقوام مختلف در قاب تلویزیون اظهار کرد: از این طریق تولید و پخش برنامه ها متنوع و متفوت از سال های گذشته در دو بخش صدا و سیما در مراسم عزاداری نشان داده خواهد شد و نکته قابل توجه آنکه در صددیم بعد شناختی را افزایش دهیم و صرفا بر ابعاد مسائل عاطفی مربوط به قیام عاشورا تکیه نکنیم و در این راستا در تلاشیم برنامه ها پیام ‌محور باشد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
comment
comment
مهدي پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
comment
1
3
comment براي مسلم رحيمي آرزوي موفقيت مي كنيم . وي از جنس صدا و سيماست و مي تواند وضعيت رسانه اي در خوزستان را رونق دهد
comment
محمدعلی جدیدالاسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
comment
0
3
comment باسلام وعزض خیرمقدم.اقای رحیمی این وعده هاامیدواریم عملی شوند.توصیه ای داریم مبنی براینکه درانتخاب معاونین خوددقت کنید بخصوص روابط عمومی که پیشانی سازمان وپل ارتباطی بامخاطبین است.مدیریت فعلی نه پاسخگوبوده ونه امانتدارخوبی.نمونه ان.عدم تحویل برخی جوائزهفته دفاع مقدس سال گذشته که هنوزانجام نشده ...وموارددیگر....والسلام
comment
رضاکلاه کج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
comment
0
4
comment سلام
تبریک مابه فرزندخوزستان مردی ازدیارایلام حاج مسلم رحیمی...
مارافراموش کردی برادر...
التماس دعا
comment
صدرعاملي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
comment
0
0
comment به بركت وجود مسلم رحيمي اميدواريم صدا و سيماي خوزستان روتق بگيرد و فقط اخبارش را نبينند مردم و ساير برنامه ها را هم ببينند
comment
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment زمان کشفی یادمه آقای مسلم رحیمی قائم مقام بود و الحق و الانصاف انسان خوشرو و کار راه اندازی بود انشاله در صدا و سیمای خوزستان بعنوان مدیرکل شاهد درخشش وی باشیم
comment
لر زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment یه سری برید یاسوج ببینید ....
comment
عبد الحسین حسنوند کانون مداحان اندیمشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment در اوایل حضور جناب رحیمی در مراسم بسیج مداحان شرکت فرمود و همه مداحان فهمیددند این شخص مدیری قوی است وامسال بخصوص محرم وصفر پخش زنده مراسم شهرهای خوزستان این را نشان داد ونشان داد خوزستان جای وهابیون وتکفیریها نیست ای کاش همه مدیران مثل رحیمی باشند خدا قوت بسیجی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار