اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
وزیر ورزش:
وزیر ورزش و جوانان گفت: سیل خسارت قابل توجهی به جای گذاشته و ما موظف هستیم که برای کمک به مراکز سیل‌زده پای کار باشیم.
مسعود سلطانی‌فر که امروز برای بازدید از اماکن ورزشی در اختیار مردم سیل‌زده خوزستان به اهواز سفر کرده است، در جلسه شواری هماهنگی مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: جا دارد از مدیران و همچنین استاندار زحمتکش و دلسوز خوزستان که خدماتش زبانزد همه است و همچنین مجموعه مدیریت استان و نیروهای مسلح و سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم شریف و قهرمان استان که همانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی، دوران طلایی و سیاسی دیگر را برای ایران رقم زدند، قدردانی کنم. این مردم کارنامه قابل قبول، روشن و افتخارآمیزی را از خود به جای گذاشتند.

وی ادامه داد: نزول در رحمت الهی در استان‌های گلستان، مازندران، کرمانشاه، خوزستان و فارس خسارت‌هایی در بر داشت که البته در مجموع معتقدیم منافع این باران با جبران خسارت سیل برای اقتصاد کشور قابل توجه است. همچنین نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس پیش از این گفته بود که خشکسالی در ایران باعث می‌شود 50 میلیون نفر از جمعیت ایران مهاجرت کنند و آثار و عوامل آن برای ایران بحران‌زا خواهد بود. او با این تهدید و پیش‌بینی خواسته بود که ما دست از آرمان‌ها و ارزش‌هایمان برداریم که لطف خدا در این مدت باعث شد ذخایر آبی کشور به شدت تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: این سیل خسارت قابل توجهی به جای گذاشته است و ما موظف هستیم که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و تأکید مکرر رئیس جمهور برای کمک به مراکز سیل‌زده پای کار باشیم. اصلی‌ترین وظیفه فعلی، جبران خسارت، تأمین نیازها و بازسازی مناطق آسیب‌دیده است که در چند جلسه‌ای که در دولت داشتیم، بیش از دو سوم جلسه به مسائل سیل و گزارشات و تصمیمات برای جبران خسارت گذشت و تأکید رئیس جمهوری بر جبران خسارت‌های به جای مانده بود.

وی افزود: همدلی، هم‌افزاییی و همگرایی را در کشور شاهد بودیم و صحنه‌های حماسی زیبایی این بار پس از هشت سال جنگ تحمیلی رقم خورد و همه برای کمک آمدند و هر چه در توان داشتند برای کمک به مردم سیل‌زده گذاشتند و دولت نیز با تمام توان مالی و سخت‌افزاری به صحنه آمد و با عزمی که در کشور و دولت وجود دارد در کمترین زمان ممکن نیز خسارت جبران می‌شود و می‌توانیم شاهد یک کارنامه پرافتخار دیگر باشیم. 

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در مجموعه جامعه ورزش از همان زمان وقوع سیل، ما ستاد پشتیبانی را تشکیل دادیم و تمام اماکن ورزشی را در اختیار سیل‌زدگان قرار دادیم که نزدیک به 1200 مکان ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران استان‌های درگیر سیل قرار گرفت که 700 مکان ورزشی مورد استفاده مردم سیل‌زده و مسافرین نوروزی قرار گرفت. همچنین 2500 سازمان مردم‌نهاد پای کار بودند و بیش از 50 محموله کمک‌های مختلف از سوی جامعه ورزش کشور جمع‌آوری و به مناطق ارسال شد.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای فنی ما در فدراسیون‌های قایق‌رانی، پزشکی ورزشی و همچنین موتورسواری و کوهنوردی به کمک مردم سیل‌زده آمدند و تمامی توان خود را برای کمک به کار گرفتند. تلاش این بود که با خدماتی که ارائه می‌دهیم از آلام درد مردم آسیب‌دیده بکاهیم و باید بگویم تا پایان بحران سیل در کنار این مردم هستیم و خدا را شاکریم که مردم از خدمات‌رسانی ابراز رضایت داشتند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: همچنین باید بگویم حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان وهمکارانش در این حادثه کارنامه بسیار خوبی داشتند. همچنین موظف هستند تا آخرین نفری که در اماکن ورشی اسکان یافته‌اند به آنها خدمات‌رسانی کنند و هر زمانی که مردم با رضایت و تمایل خودشان خواستند مکان‌های ورزشی را ترک کنند و هیچ الزامی برای تخلیه این مکان‌ها وجود ندارد. فکر می‌کنم تا چند هفته آینده با بهتر شدن شرایط مردم بتوانند به خانه‌هایشان برگردند.

وزیر ورزش ادامه داد: دولت و تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ورزش، موظف به کمک به مردم آسیب‌دیده هستند و تا پایان این شرایط و عادی شدن وضعیت کنار مردم خواهند بود.

وی در پایان عنوان کرد: جا دارد به استاندار خوزستان و همچینن نیروهای مسلح که صحنه‌های استثنایی و زیبایی را به واسطه کمک به حل مشکل رقم زدند، خسته نباشید و تبریک بگویم. در واقع یک حماسه دیگر رقم خورد و انشاءالله این دوران به عنوان یک تاریخ طلایی دیگر در خاطر مردم خواهند ماند و یک افتخار خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار