اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور از پایان شرایط اضطراری در استان خوزستان خبر داد.
اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت استان خوزستان اظهار کرد: برابر گزارش‌های دریافتی در حال حاضر حجم آب ورودی به پشت سدهای استان خوزستان کاهش یافته و به تبع آن خروجی سدها نیز به رودهای کرخه و کارون کاهش پیدا کرده است که همین امر موجب فروکش کردن آب در برخی از مناطق سیل‌زده شده است.

وی با بیان اینکه برابر گزارش‌ها، آب از چندین روستا که در مجاورت رودهای استان خوزستان دچار آبگرفتگی شده بودند، خارج شده است، اظهار کرد: جریان آب در حال حرکت به سمت جنوب این استان است و در حال حاضر با گذر از اهواز به مناطقی چون شادگان، خرمشهر و آبادان رسیده اما خطری این شهرها را تهدید نمی‌کند و به زودی جریان آن وارد دریا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خوزستان از شرایط اضطرار خارج شده است، گفت: نگرانی اصلی در مورد سیل در استان خوزستان رفع شده و البته دستگاه‌های امدادی همچنان در آماده باش هستند و امدادرسانی‌ها به سیل زدگان ادامه خواهد داشت.

وی درباره اینکه آیا بارش‌های پیش رو می‌تواند خطری برای خوزستان محسوب شود، تصریح کرد: آمادگی در برابر سیل باید همواره وجود داشته باشد، اما ارزیابی‌ها و پیش بینی‌ها حاکی از این است که این بارش‌ها به احتمال زیاد منجر به ایجاد شرایط بحرانی در استان نخواهد شد. البته اگر شدت بارش‌ها بیشتر باشد حتماً هشدارهای لازم دوباره به شهروندان داده خواهد شد.

نجار با تاکید بر اینکه اقدامات برای جبران خسارات آغاز شده به ایسنا گفت: با تشکیل پرونده و ارزیابی خسارات به زودی مراحل پرداخت خسارات در تمامی مناطق سیل‌زده آغاز خواهد شد و تمام توان‌مان را متمرکز خواهیم کرد تا سیل‌زدگان زودتر به منازل و خانه‌های خود بازگردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار