اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه عملیات ترمیم و بازسازی خسارت های ناشی از سیل پس از فروکش کردن سیلاب به سرعت آغاز می شود، گفت: برآوردها نشان می دهد که خسارت وارده به زیرساخت های حمل و نقل در این استان تاکنون بیش از هفت هزار و 500 میلیارد ریال است.
رضا رضایی افزود:این خسارت ها در حوزه اداره کل های راهداری، بنادر و راه آهن بوده و با توجه به اینکه هنوز سیلاب در خوزستان فروکش نکرده احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنان بخشی از جاده های خوزستان زیر آب است و سطح آب پایین نیامده، لذا برآورد کاملی از میزان خسارت ها نمی توان ارایه کرد.

رضایی بااشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان در ابتدای هفته جاری، و بررسی وضعیت جاده های تخریب شده بر اثر سیل بیان کرد:بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این سفر قرار شد هرچه زودتر کار عملیاتی مسیر کمربندی اهواز با توجه به اینکه ارتباط شهرهای مهمی همچون آبادان، دشت آزادگان و چذابه را برقرار می‌ کند، انجام شود.

* تردد در مسیر اهواز - شوش

رضایی همچنین گفت: با طغیان رودخانه های دز و کرخه، برخی نقاط جاده اهواز - شوش دچار آبگرفتگی ، و خساراتی به آن وارد شد ولی از ابتدای هفته این جاده به زیر بار ترافیک رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در بالا دست ممکن است با رهاسازی آب از سدها مسیرهای ترددی دیگری درخوزستان دچار آبگرفتگی شوند،افزود: نگرانی وجود ندارد و احتمالا سیلاب جدیدی در خوزستان نداریم.

رییس امور هماهنگی شورای راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اینکه برآورد زمانی برای شروع کارهای عملیاتی ترمیم خسارت‌ ها با توجه شرایط موجود، چه موقع خواهد بود، ادامه داد: با کاهش سطح آب در سه، چهار روز آینده این امکان به وجود خواهد آمد.

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.

خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.

بر اثر سیل کم سابقه در خوزستان مسیر ریلی جنوب در بلاک آهودشت به بامدژ از 15 فروردین دچار شستگی زیرسازی شد و تاکنون این مسیر ریلی مسدود است.

خطوط راه آهن جنوب 699 کیلومتر طول دارد که 264 کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد. 

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار