اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از وارد آمدن خسارت 12 هزار و 512 میلیارد تومانی سیلاب اخیر به بخشهای مختلف خوزستان خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده که امروز (هفتم اردیبهشت‌ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان تقریبا از آذرماه تاکنون درگیر بحث سیلاب بوده است. در این زمینه کارگروه مقابله با سیلاب در آبان ماه تشکیل شد. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: همچنین استحکام‌بخشی سیل‌بندها از تابستان  سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از تابستان پای کار بودند. همچنین در سیلاب زمستان سال گذشته و سیل اخیر، همه پای کار بودند که این اقدامات جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه  همچنان خوزستان در وضعیت بحران و حالت آماده‌باش قرار دارد، افزود: در حال حاضر در آبادان و خرمشهر در حال مدیریت سیلاب هستیم و همه اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار هستند اما اگر حضور مردم در کنار سایر ارگان‌ها، ادارات و نیروها نبود مشکلات بیشتری داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده، گفت: جلسه امروز نخستین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان است. متناظر این قرارگاه به صورت کشوری در حال برگزاری است. زیرمجموعه قرارگاه بازسازی سیل‌زده شش کمیته قرار دارد و ریاست آن نیز به عهده استاندار خوزستان است.

حاجی‌زاده بیان کرد: خوزستان تفاوت زیادی با استان‌های دیگر دارد و شرکت‌های بزرگ مستقر این منطقه در استان‌های دیگر وجود ندارند که باید از همه ظرفیت‌ها در کمیته‌ها و کارگروه‌ها استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به خوزستان در پی سیل اخیر، تصریح کرد: از چهارم فروردین ماه تا یکم اردیبهشت‌ماه در سه مبحث دچار خسارات شدیم. در اموال مردم که شامل کشاورزی، منازل مسکونی، لوازم خانگی، ماشین‌آلات، تجاری، صنعتی و عشایر است، 9 هزار و 110 میلیارد تومان خسارت داشته‌ایم. همچنین به ابنیه‌ها و زیرساخت‌ها که شامل تأسیسات راه، آب، برق، گاز، مخابرات، مدارس، ساختمان‌ها، بهداشت و درمان و معابر است 3 هزار و 401 میلیارد تومان خسارت وارد شده است. در مجموع 12 هزار و 512 میلیارد تومان در سیلاب اخیر دچار خسارت شده‌ایم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار