اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید 
شوشان - بیات محمدی : این فرمایش امام حسین(ع) است که خطاب به مردم کوته بینی که هیچ دلیلی برای اثبات هدف خود نداشتند فرمودند، بگذریم، شهادت طلبه همدانی که جهت ادای نماز جماعت عازم مسجدی بودو ظاهرا هیچ دخالتی در سیاست و امور اجرایی نداشت توسط یک فرد جانی باسابقه که مرابه یاد خاطره ای انداخت که بی ارتباط با این موضوع نبوده و شنیدن آن خالی از لطف نیست.
چندوقت پیش دریک سفری با قطار از تهران عازم اهواز بودم که  اتفاقی با یک روحانی موقر و محترم میانسال هم کوپه شدیم اورا آدم خوش مشرب و اهل مطالعه و واقع گرایی یافتم در یک دیالوگ دو نفره درباب مسائل مختلف به مباحثه  پرداختیم اتفاقا دیدگاه های نزدیک بهمی هم داشتیم ساعت ۹ شب بود که پیشنهاد دادم به اتفاق برای صرف شام به رستوران قطار برویم که ایشون تمایلی به صرف شام نداشت ولی او را متقاعد کردم که به اتفاق جهت صرف شام به رستوران رویم، دعوت مارامشروط براینکه پول غذای خودش را من پرداخت نکنم پذیرفت.

رفتیم رستوران، گفتم من مایلم چلو مرغ بخورم شما چی میل دارید؟ گفت اگر اجازه بدید من چلوی خالی بخورم گفتم چرا چلوی خالی؟ گفت حالا ، من هم مقاومت نکردم و با خود گفتم حتما عذری یا بیماری دارد جاتون خالی پیش خدمت چلومرغ من و چلوی خالی ایشون را هم آورد هر چی تعارف کردم که از عذای من که مفصل تربوداستفاده کند نکرد منهم اصراری نکردم و از آنجایی که ازمن قول گرفته بود که پول غذایش راخودش حساب کند بنده هم اجازده دادم هزینه غذایش که همان چلو خالی بود راخودش حساب کند وبه اتفاق به کوپه برگشتیم.

 در مسیر رستوران به کوپه یک سوالی برایم پیش آمد که ایشون‌ با این همه فهم وفضل چرا تعارفی برای حساب کردن غذای من نکرد؟ صمیمی تر که شدیم‌ راحت ترباهم صحبت می کردیم ازپست و منصبش پرسید گفت خوشبختانه تمایلی به ورود به مسائل اجرایی ندارم هدف من تبلیغ دین است یعنی همان رشته ای که در حوزه خواندیم ، از مرام و متانت و عزت نفسش خیلی خوشم آمد ازش پرسیدم پس مخارج و امرار و معاش تان ازکجا ست؟ گفت بیشتر وقت را سرگرم درس و بحثم ولی ماشین مدل پائینی دارم فرصتی پیش آید شب ها با لباس شخصی چند ساعتی به اندازه رفع حاجت کار می کنم.

اینجابود که متوجه شدم این آقا با این همه فضل چه آدم سلیم النفسی ست که علی رغم فقر و ناداری وبه خاطر انجام موفقیت آمیز رسالتش حاضربه ورودبه مسایل سیاسی و اجرایی نیست ازش پرسیدم چه ارتباطی بین اصرار من و انکار شما مبنی بر خوردن چلوی بدون مرغ بود سرش را پایین انداخت وبا حرکاتش می خواست مرا از جواب گرفتن منصرف کند ولی ناچارش کردم جوابم را بدهد گفت فلانی من اصلا نمی خواستم  شام بخورم حقیقتش حساب جیبم را کردم دیدم پولم به اندازه ای نیست که غذای کامل سفارش بدم به همان چلوی خالی بسنده کردم، سرم را به علامت تاسف پایین انداختم و دیگر چیزی نگفتم یعنی نمی توانستم چیزی بگویم ولی ایشون ادامه داد گفت فلانی مردم چه فکرمی کنند بروید تحقیق کنید فقط ده درصد روحانیون دارای پست و منصب اجرایی هستند نود درصدشان شرایطی مشابه شرائط من دارندکه اکثرا تمایلی به ورود به مناصب دولتی ندارند بعد مردم فکرمی کنند همه ما در رفاه کاملیم و همه مشکلاتشان رابه مانسبت می دهند.
 به مقدمه برگردیم آن چیزی که در فضای مجازی مبنی بر اینکه قاتل به این بهانه که طلبه مظلوم گفته بود زنان مطلقه ایرانی به اختیار حشدالشعبی عراق درآیند نهایت بی وجدانی و کذب محض است اولا این طلبه مجتهد که نبود که چنین فتوایی دهد ثانیا قاتل جانی طبق اعلام مقامات امنیتی صدها فقره جرم  از قبیل سرقت ، مچ گیری ، ضرب و جعل و مخصوصا موارد اخلاقی و تجاوز به عنف داشته فرض محال که این طلبه چنین حرفی زده باشد چطور کسی که الوده به انواع فحشاء و مفاسد اخلاقی ست حالا رگ غیرتش جنبیده و بخاطر دفاع از ناموس ملتی که بارها توسط خودش مورد تجاوز قرار گرفته تعصب نداشته اش گل کندو غیرتی شده باشد ؟ این باعقل جور در می آید؟ ها ؟ اگر دین نداریم لااقل آزاده باشیم.
عزت زیاد
 ۹ اردیبهشت ۹۸
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار