شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
شوشان - نوید قائدی :
بعد از انتشار اسامی کارشناسان منتخب جهت بررسی علل وقوع سیلاب اخیر،تعدادی از اساتید محترم خوزستان لب به گله گشوده اند که چرا در میان این افرار کمترین تعداد مربوط به دانشگاه های استان خوزستان است در صورتی که بیشترین حجم سیلاب در این استان بوده و البته اساتید قوی و مجربی در مرتبط با این موضوع در استان مشغول فعالیت هستند،که البته گلایه به حق و واردی است و باید کنشگران استانی تلاش نمایند تا جهت احقاق حقوق مردم خوزستان و نمایان شدن بیشتر ابعاد مسئله حتما تعدادی از اساتید واجد شرایط بومی به این لیست اضافه شوند.
اما روی سخن من با تمام اساتید گرامی و ارجمندی است که سال هاست با تلاش و سختی و ممارست به تربیت نیروهای متخخص در دانشگاه های استان خوزستان فعالیت دارند.
قابل ذکر است نقش و رسالت دانشگاه ها در فرآیند توسعه از منظر علمی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و تولیدی و خصوصا توسعه پایدار بی بدیل و بسیار اثر گذار است.
در واقع دانشگاه ها که خدا را شکر در استان خوزستان از لحاظ کمیت و کیفیت در وضع مطلوبی قرار دارند، باید به عنوان پر ارزشترین منابع برای پیشرفت و توسعه بومی و منطقه ای پیشرو و صاحب سبک و پرچم دار باشند.
در واقع دانشگاه های بومی باید علاوه بر رسالت جامع و کلی خود بتوانند متناسب با بافت نظام استانی و منطقه ای در بهبود شرایط زیست محیطی،عوامل اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و حوی سیاسی برنامه و الگو و پایش و تولید علم داشته باشند.
گلایه این است که ارتباط دانشگاه با جامعه،ارتباط دانشگاه با صنعت و کشاورزی و تولید و... در استان خوزستان کم است.چرا با وجود این همه پایان نامه های تحصیلات تکمیلی،دردها و آلام جامعه خوزستان کمتر نمی شود.چرا دانشگاه در رفع مشکلات جامعه پیش قدم نمی شود و برنامه های جامع و متنوع ندارد؟چرا اساتید محترم حسب رسالت عظیم معلمی خود(به غیر از تعداد محدودی که مرتب اعلام نظر و موضع دارند) بقیه بزرگواران با مسایل منفعلانه برخورد می کنند و فقط حضور خود را در کلاس های درس و دانشگاهی محدود کرده اند.
استان خوزستان در ارکان توسعه نیازمند کمک و همیاری تمامی اساتید علوم مختلف است.و نیاز به آسیب شناسی جدی و تدوین نقشه راه و الگو برای توسعه و پیشرفت دارد.
به عقیده نگارنده اگر دانشگاه های استان رویه فعال ترین نسبت به بهبود شرایط منطقه ای داشتند امروز جایگاه ما در وضعیت مطلوب تری به سر می برد‌.البته هنوز هم دیر نیست، خدا خیر و اجر دهد اساتیدی را که به مردم منطقه خود احساس دین و تعهد دارند و منبعد با جهد و تلاش برای رفع مشکلات آنان قدم پیش خواهند گذاشت.انشاا...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار