شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت  :
از این به بعد، تمرکز، دقت و توجه ی همه ی مدیران و متخصصین امور آب در هنگام مواجه با بحران (اهمیت بخشی به نکات کنترلی و مهار سیلاب) علاوه براین، باید معطوف به تبحر و مهارت مبتنی بر کسب  ارزش های اقتصادی سرشار ناشی از ذخیره سازی آن در بالا و پائین دست حوزه های آبریز باشد.

الغرض، چنانچه اگر اشتباه نکرده باشم، در جلسه ای مهم از زبان یکی از کارشناسان آگاه، با آه و افسوس و حسرت شنیدم که می گفت؛ در جریان بحران سیلابی اخیر خوزستان بیش از ده میلیارد مترمکعب آب شیرین را بدلیل عدم آمادگی در امر کنترل و مهار سیلاب، چه از حیث ضعف عوامل زیرساختی، فقدان ماشین آلات، عدم انسجام و برنامه ریزی صحیح کادر نامجرب مستقر در ستاد بحران، در کمال بهت و ناباوری، به هدر دادیم که ارزش اقتصادی آن کمتر از میزان بودجه ی کل  98  نبود.

با این توصیف چنانچه کشور ما از این به بعد با پدیده ای بنام تغییر اقلیم مواجه باشد در نتیجه خوزستان به تنهایی می تواند پایتخت آب شیرین باشد و در جنگ آینده ی آب، می تواند تبدیل به یک قطب اقتصادی بزرگ گردد و از این رهگذر انگیزه های سرمایه گذاری در آن صدچندان شود.

بدون تردید از این منظر می طلبد که همه ی نخبگان، متخصصین و متولیان امر متحد شوند و همه ی گزینه های تخصصی مورد نظر را مورد مطالعه قرار دهند و سپس آنها را عملیاتی نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار