اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
شوشان - منصور فاضلی : 
چندیست که مسئولین وزارت صمت با خوشحالی از برنامه ای سخن میگویند به نام تاپ که علی الظاهر به زعم انان پازل گمشده رفع موانع تولید محسوب میشود و مانور های تبلیغی پیرامون آن بسیار گسترده بود.
اما این برنامه که با نام تاپ و مخفف توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار است و برای حمایت از تولید و صنایع به میان صاحبان صنایع امده ، چقدر گره گشا خواهد بود و ایا قفل های هزار کلید تولید را خواهد گشود ؟
به نظر میرسد تاپ هم مکمل برنامه های دیگری نظیر بهین یاب و.....است که فقط بیوگرافی صنایع و صاحبان صنایع را در سامانه خویش ثبت نموده و هیچ تاثیری در روند رفع موانع تولید نخواهد داشت .
در برنامه تاپ یکی از ده ها ویژگی لازمه صنایع و چرخه تولید بکار گرفته شده . یکی از ده ها موارد متعددی که لازمه تکمیل چرخه تولید بوده و ان را هزاران بار فریاد زده ام  ، حضور دانش به روز و دانشگاهیان به کمک تخصص صاحبان صنایع امده و ایا این محور میتوانند گره گشای تولید فشل واپسگرایی ما باشد ، آیا نسبت به محورهای دیگر بی نیازیم و فقط اصل ترین مانع صنایع و تولید همین طرح تاپ وزارت صمت بوده و محورهای اثر بخش دیگر که لازم و ملزوم صنعت و تولید میباشد را برای به گردش دراوردن چرخ تولید نیاز نداریم ؟؟ 
برای داشتن توسعه و اشتغال پایدار چندین محور اصولی و بنیادی میبایست در کنار هم قرار گیرد 
1. تهیه و ارائه مواد اولیه با قیمت مناسب به تولید کننده بدلیل رقابت با کالای مشابه خارجی و صادرات ان 
2. داشتن ماشین الات و تجهیزات مدرن و پیشرفته 
3. ایجاد بستر روحی و روانی و ارامش صاحبان صنایع و رفع موانع تولید برای جلوگیری و هدر رفت وقت انها در بروکراسی اداری و تمرکز انها بر محصولات با کیفیت 
4.ایجاد تیم های بازاریابی و بسترهای فروش و حمایت دولت از فروش گسترده محصولات در کشورهای دیگر 
5. ایجاد زیر ساخت ها و تکمیل انها و رفع کلیه فرایند اداری و تسهیل سریع موانع پیش رو 
6 .هم اوایی دانش و تخصص در کنار یکدیگر برای بالا بردن کیفیت محصولات صنایع تولیدی
7. حمایت همه جانبه بانکها در خصوص تسهیلات ارزان به واحد های صنعتی و تولیدی و حذف سنگ اندازی ها و بروکراسی اداری 
8. ایجاد نمایشگاهای عرضه محصولات در کشورهای دیگر و ترغیب صنعتگران به حضور در چنین نمایشگاهای با معافیت ها و کمک هزینه ها و مشوق ها 
9. ارائه مشاوره های تخصصی به صاحبان صنایع و در صورت نیاز اعزام انان جهت کسب تجربه 
اگر از امروز بر چنین محور های پا فشاری و اصرار ورزیم و خوش بینانه از امروز استارت کار زده شود شاید در یک دهه اتی نتیجه زحمات امروز را دریابیم اما با توجه به مشاهدات و عینیت های موجود هیچ اثری از اجرایی شدن موارد فوق نمیابیم .که این نشان دهنده ان است که تاپ به خودی خود اثر گذار نخواهد بود و این برنامه نیز مانند دیگر محور ها بعد از مدتی فاقد کارایی لازم خواهد شد . تولید همت مضاعف میخواد و برنامه های اصولی و جامع و تفکر و اندیشه عملیاتی و نظارات بر روند اجرایی ان در غیر اینصورت «تاپ» آب در هاون کوبیدن است .

* عضو شورای مرکزی مجمع متخصصین خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار