اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
شوشان - محمدسعید بهوندی :
به جرات می توان ادعا کرد که؛ اهواز تنها کلان شهر و حتی تنها مرکز استانی است که جدای از همه کمبودها و نقائص و دردهایش، آثار و نتایج ملموس مدیریت شهری را به حد کافی در آن نمی توانی مشاهده نمایی. چرا که:

هر سال وضعیّت ترافیک سنگین تر و بدتر می شود، ولی دریغ از اجرای طرح های اساسی مانند زیرگذر، روگذر، دوربرگردان، اصلاح مهندسی مجدد در خیابان ها و گذرگاه ها و بازکردن گره های ترافیکی که در ساعات خاصی از روز حادث می شوند و تنها با تغییر و اصلاح در مسیرها روان تر خواهد شد.

 چاله چوله های بعضاً چندین ساله که علاوه بر خسارت به وسیله های مردم و ایجاد هزینه های سنگین، ترافیک را کندتر می نمایند.

سد معبرهایی که در تمامی نقاط شهر به دلیل پایین بودن سطح فرهنگ عمومی و زیاده خواهی عده ای، شهر را از حالت یک مرکز استان مهم عملاً خارج نموده است. به نحوی که علاوه بر اهالی اهواز و خوزستان مورد تعجب و افسوس مسافران و میهمانان دیگر استانها می شود.

نحوه استفاده از مکان های عمومی، کمبودهایش و عدم نظارت بر نگهداری از آنان نیز از مشکلات همیشگی و دائمی این شهر از قدیم الایام بوده است.

بهداشت عمومی علیرغم زحمات طاقت فرسای کارگران شهرداری خصوصاً در فصل تابستان هفت ماهه! نیز چهره ی نه چندان جالبی را در معرض دید همگان قرار می دهد.

کمبود و نقص در ساخت پارکینگ های عمومی به مقدار کافی نیز برای مردم و خصوصاً میهمانان، گرفتاری های زیادی را بوجود آورده است، به نحوی که در بسیاری از مواقع مردم با دلهره و اضطراب می بایست از وسیله ی نقلیه شان جهت خرید مایحتاج و یا مراجعه به سازمانی فاصله بگیرند و بعضاً از خیر انجام کامل مقصود خویش گذشته و با عجله برگردند. مخصوصاً در این ایام که ماشین پراید نیز از مرز پنجاه میلیون گذشته و هر که قبلاً شانس با او یار بود و ابتیاع نمود و هر کس نیز نتوانست به چنگش آورد، فقط شبها اجازه دارد خواب خوشش را ببیند.
خلاصه درد دل بسیار است. امیدوارم این چند جمله به رویت آنانی که مستقیم و غیر مستقیم دستی بر تصمیمات مدیریت شهری در تمامی حوزه هایش دارند و با کمک و همیاری و همراهی آحاد مردم اهواز و حتی استان، آبرو داری کرده و آستین ها را بالا زده و وضعیت عمومی این کلان شهر کهن را در حد یک مرکز استان ارتقاء بخشند، تا اینکه ان شاالله دیگر فرزندان اهوازی هر ساله آزرده خاطر دل از آن نبریده، عطای آنرا به لقایش نبخشیده، جلای زادگاه ننموده و دیگر شهرها را برای سکونت و زندگی انتخاب ننمایند!.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار