اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
 شوشان - عبد المنعم حمیدی :
خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، این فرموده رهبر جاویدان انقلاب اسلامی است که طنین آن کماکان در ذهن هر خوزستانی گوش نوازی می کند.
اما آنچه در بین برخی از مدیران خوزستانی و مدیران میانی کشوری نسبت به خوزستان است هتک حرمت خون شهیدان و تعدی به حریم فرزندان خمینی کبیر (ره) در این استان است.
بحران خوزستان دارای علت العللی است که تمامی مشکلات آن را می توان در آن جستجو کرد و آن «هتک حریم ها و حرمت های خوزستان » بوده است.
 هتک حرمت رودخانه و تعدی به حریم بستر رودخانه، و ساخت وسازهای عمدتا غیر خصوصی و جلوگیری از سَیَلان روان آب در بستر رودخانه، آخرین نمونه و عریان ترین نمونه این هتک حرمت ها و حریم ها بوده است  که این روزها کماکان مشکل آن گریبانگیر مردم خوزستان شده است.
و اما نمونه ها بسیارند : 
- تعدی به حریم تاریخی رودخانه های خوزستان با ساخت کانالهای انتقال آب به دیگر استان ها و قطع ارزاق بسیاری از کشاورزان خوزستان

- تعدی به محیط زیست و خشک کردن تالاب های خوزستان و ایجاد چند کانون بزرگ تولید ریزگرد و آلودگی وسیع هوا

- تعدی به هورهای( تالاب های)خوزستان برای استخراج نقمت نفت و قطع ارزاق ساکنان هورها

- تعدی به کیفیت آب شرب مردم و رهاسازی فاضلاب شهر و عدم احترام به رود بزرگ و تاریخی کارون که وجود شهر وابسته به آن می باشد.

- تعدی به زمین های کشاورزان و ایجاد شرکت توسعه نیشکر بر بسیاری از این زمین ها علی رغم خواست آن ها 

- تعدی به حقوق شش میلیون نفر نخل و جلوگیری از رسیدن آب به آنان 

- تعدی به حقوق تاریخی و جغرافیایی جلگه حاصلخیز خوزستان و جلوگیری از سیراب شدن آن 

- تعدی به حق اشتغال مردم بومی خوزستان و جلب کارمندان و کارگران از دیگر استان ها که از زشت ترین نمونه های آن در پتروشیمی بندر امام (ره) اتفاق افتاده است.

- تعدی به حق امنیت روانی مردم خوزستان با ساخت بمب ساعتی سد گتوند 

و البته این لیست همچنان ادامه دارد و تعدی به حریم ها به این ختم نمی شود بلکه لیست بلندی از تعدی به حریم ها و هتک حرمت های پیاپی دیده می شود.
و ام در مورد سیل اخیر باید گفت که : 
سیل یا هر بحران دیگری که ناشی از طبیعت باشد یکی از ملازمات زندگانی بشر بر این کره خاکی است و صرف حصول آن نشان از بی کفایتی مسئولان نمی باشد. اما نحوه تعامل و کنترل آثار مخرب آن بی شک در زمره مسئولیت های مدیران قرار می گیرد،  اینکه سیل خوزستان همچنان برقرار است و در حال ضرر زدن، مایه تعجب و تأمل است . 
همه می دانیم مخزن سد کرخه تقریباَ همان حجم آب هور العظیم است که سال ها ازآن دریغ شده است. و شاید بتوان گفت درصد بالایی از این بحران اخیر ناشی از عدم حفظ حرمت هور العظیم بوده است.
تعدی به حریم هور و مردمان هور را می توان ناجوانمردانه ترین تعدی ها شمارد.
در پایان نمونه ای عجیب و غریب از یک تعدی دیگر را واکاوی می کنیم : چندین سال پیش قرار شد که اجلاس اپک در ایران برگزار گردد و بالطبع می بایست در خوزستان، پایتخت نفت کشور برگزار می شد اما مسئولین نفتی با دهن کجی آشکار به خوزستانی ها و تعدی به اعتبار و شخصیت از گرما سوخته و از دود نفت خفه شده آن ها ، اجلاس اپک را در اصفهان برگزار نمودند!!! که ناشی از اوج نگاه تبعیض آمیز بوده است و از نوادر روزگار است که در کشور عزیزمان رخ داده است.
خوزستان نفت تولید می کند و مردم اصفهان نه تنها از منافع که حتی از اعتبارآن نیز استفاده می کنند. انسان به یاد سیستم های برده داری قدیم می افتد. کافی است به یاد آوریم که آخرین میخ کوبیده شده بر تابوت نظام شاهنشاهی بدست کارگران نفت خوزستان زده شد. و لا اقل می بایست حرمت این مردم را نگاه داشت. آیا مسجد سلیمان که محل ایجاد اولین دکل نفتی خاورمیانه است ، یا آبادان که اولین پالایشگاه نفت خاورمیانه و یا اهواز که هم مرکز شرکت های نفتی و هم دارای بیشترین چاه ها و مخازن و بلکه دریاهای نفتی کشور است، لیاقت برگزاری چنین کنفرانسی را نداشته بود ؟ البته صحبت در مورد این قضیه تاریخ گذشته بسیار مفصل است.
شاید باید گفت خوزستان بحران ندارد بلکه حریم و حرمت خوزستان و خوزستانی ها است که مورد تهتک قرار گرفته است. به راستی چرا خوزستان در مسیر همیشگی هتک حرمت قرار گرفته ؟  چه فرقی بین خوزستان و استان هایی همچون  فارس و اصفهان وجود دارد ؟
البته یادمان باشد که ما پیرو سید الشهداء هستیم که شعار او هیهات من الذله است لذا مجدانه از مسئولین دلسوز و انقلابی درخواست می گردد جلوی این هتک حرمت ها را بگیرند. و بدانند که فرزندان روح الله همچون رهبر خویش برای اسلام و ایران جان ها فدا خواهندکرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار