اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از افزایش ۲۵ درصدی کمک‌های مردمی در سال گذشته خبر داد.
مرتضی موصلی در نشست خبری که امروز (30 اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته اکرام ایتام برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۱ ماه رمضان به نام هفته اطعام و اکرام ایتام نامگذاری شده است. یکی از مهمترین راهبردهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، توسعه بخش مردمی و تلاش جهت کاهش فقر و افزایش توانمندی نیازمندان است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای افزایش توانمندسازی نیازمندان، ۶۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان خوزستان ایجاد کرده است که هدف‌گذاری شده این مراکز  در سال جاری به ۱۰۰ مرکز افزایش یابند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم زمینه جذب ۷ هزار حامی جدید برای سال ۹۸ فراهم شود. سال گذشته با تلاش حامیان، بیش از ۳۵ میلیارد تومان به ایتام و نیازمندان در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمک شده است. همچنین امسال 3 هزار و ۳۰۰ خانواده جدید در قالب تبصره ۱۴، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲۰ هزار نیکوکار با مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان همکاری دارند که ۳۵ هزار نفر از این تعداد، حامیان طرح اکرام و محسنین، ۲۸۰ هزار نفر مشترکین صدقات، بیش از ۲ هزار نفر پرداخت‌کننده زکات و بیش از ۵ هزار نفر نیکوکار در مناسبت‌های مختلف است.

موصلی از رشد 25 درصدی کمک‌های مردمی در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: در نظر داریم به صورت ملی و استانی در خصوص اطعام و پویش افطاری ساده خانواده‌ها در ماه رمضان نسبت به افطاری ۱۲۰ هزار نفر اقدام کنیم و ۴۰ هزار سبد کالا با بهره‌گیری از خیرین و نیکوکاران تهیه و بین نیازمندان توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: همچنین ۳۰۰ مسجد و مصلی اقدام به دریافت زکات فطره روزه‌داران و توزیع میان نیازمندان می‌کنند.

وی با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته، گفت: میزان مشارکت مردم در زمینه زکات فطره طی سال گذشته 4.5 میلیارد تومان بوده است.

موصلی با اشاره به سیلاب فروردین ماه سال جاری خوزستان، تصریح کرد: در پی وقوع سیل در خوزستان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال به حساب استان خوزستان واریز کرد که بلافاصله به حساب خانوارهای مددجویان واریز شد. همچنین 20 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بدون یک ریال سود از طریق صندوق امداد ولایت  به ۴ هزار خانواده متاثر از سیل در حال پرداخت است که سهم خوزستان در این تسهیلات بیش از سایر استان‌های درگیر سیل بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان تصریح کرد: حدود ۷۰۰ واحد مسکونی از مددجویان در سیلاب اخیر تقریبا تخریب شده‌اند که نیاز به احداث دوباره دارند. یک هزار و 500 منزل نیز نیاز به بازسازی دارند که تا پایان سال جاری تعمیر و احداث می‌شوند. از سال گذشته  کلیه مددجویان استان تحت پوشش بیمه حوادث درآمده بودند و اکنون 6 تیم کارشناس بیمه در استان حضور دارند و ارزیابی را انجام می‌دهند تا علاوه بر آن از محل ظرفیت بیمه مبلغی را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۷ هزار خانوار در استان خوزستان تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که ۱۰۸ هزار خانوار از این تعداد، مستمری دریافت می‌کنند و مابقی خدماتی را به صورت‌های مختلف دریافت می‌کنند. همچنین بیش از ۱۵ هزار یتیم در استان خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

موصلی با اشاره به افزایش 18 درصدی بودجه کمیته امداد امام خمینی در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: در این راستا میزان ماهیانه مستمری‌بگیران در سال ۹۸ نیز ۱۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان عنوان کرد: سال گذشته 5 هزار و 835 فرصت شغلی در سطح استان خوزستان ایجاد کرده‌ایم و برای سال ۹۸ ایجاد ۹ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است. 

وی با اشاره به کمک‌های مردم خوزستان به سیل‌زدگان تصریح کرد: کمک‌های مردم استان ۱۴ میلیارد تومان اعلام شده که یک میلیارد و ۳۰۰ تومان آن نقد بوده است.

موصلی با اشاره به راه‌های مشارکت مردمی در کمک به کمیته امداد امام افزود: راه های مشارکت مردم :
ارسال پیامک به  ۳۰۰۰۳۳۳۳ (اپلیکیشن سنا و سکه )، تماس با تلفن گویا: ۰۹۶۸۸۷۷، تماس از طریق کد دستوری*۸۸۷۷*۰۶۱#، واریز وجه نقد به شماره حساب
۶۰۳۷ ۹۹۱۸ ۹۹۹۴ ۰۵۷۵ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) و کمک های امانی ۰۱۰۵۳۷۳۲۴۲۰۰۱ از راه‌های مشارکت مردمی هستند. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار