اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
شوشان - عبدالرحیم سوار نژاد : سوم خرداد بود که شهر خرمشهر آزاد شد ، در آن روز بزرگ مکتب مقاومت و دفاع معاصر با ساز و کارهای نوین با هنرمندی مردمی بی ادعا پایه گذاری گردید ، در آن روز هارمونی باهم بودن و همدل شدن با ظرافت و زیبایی تدوین شد. و نغمه موسیقی اش همه گوشها را به خود دوخت و انگار هیچ صدایی به جز آهنگ آزادی شنیده نمی شد.
در آن روز صف ها کاملا" متمایز و آزمون سرفرازی شیرمردان و زنان ایرانی برگزار میگردید تا با محک ایمان در این مسیر تاریخ ساز ورود نمایند که با همین ملاک سوم خرداد ازهمه روزهاممتازتر می گردد و مبدا یک تاریخ نوین در عرصه جهان می شود به دلیل ممیزه های سرفرازانه و ابهت دارانه سوم خرداد هرکس سعی می کند به نوعی خود را با حضور در این حماسه گره بزند تا ماندگارشود که راز جاودانگی را در این گره پر از معنا میتوان جستجو نمود ، سوم خرداد آلبوم شجاعت ایران و پژواک وحدت نوع دوستانه و خردمندانه فرزندان این دیار با تکیه بر هویت و قابلیت های خویش و اوج گیری در میدان عاشقی است ، مداحی مرثیه ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته در مسجد جامع اوج قدر شناسی و یاد آوری و معرفی یک الگوی محکم برای نسلها بود ، بیان غربت و رنج هجرانی که در انزوا قرار گرفتگان نمی دانستند!صدای مهربانانه پر سوزمردم در اقتدای به مولا و به رسم سنتهای عاشورایی که باهم زمزمه می کردند و در جای جای شهر ممد را می دیدند و حس می کردند و به او اطمینان می دادند که تنها نیست! همان محمدجهان آرا فرمانده رشید و شجاع سپاه خرمشهر و مبارز دوران خفقان قبل از انقلاب اسلامی که در خلوت خرمشهر چه اشکها ریخت و امروزاشکها به یاد جهان آرا آن بزرگمرد فداکارمی چکید و بغض هایی که از ناگفته هایش می ترکید و قطرات زلالی که به یادش بر خاک می افتاد و او نماد این مکتب دفاعی نو می شود و بیش از همیشه  تصاویر مهربانانه و محجوبش در نگاه جهان قرار گیرد و رسانه را تسخیر کند! 
تابوی زندگی و صدای چهچهه بلبل نخل بر روی رطبها در خرمشهر شنیده شود ،مکتب خرمشهر تفسیر مقاومت در همه تاریخ بشریت است که مردان و زنان ایرانی در اوراق کتابهاحک نمودند و نوشتند و رفتند. سوم خرداد یک روز جاودانه است و درس بزرگ خودباوری و همدلی می باشد ،شهدا خرمشهر را قطعه ای از بهشت قرار دادند و فردایمان را هم به نظاره نشسته اند.
ایمان ، معرفت دینی ، ایستادگی ، تکیه بر ارزشها و اعتقادات ، تلاش برای تحکیم. و گسترش باورها ، ایثار ، صدق ،عزت ،ازخودگذشتگی، شرف از صفات بارز هر رزمنده ای بود که هنرمندانه در نبرد خرمشهر به نمایش گذاشتند تا در خلق این مکتب انسانی جلوه کنند و تصویری از زیباییها همراه با این ویژگیها پیش روی جهانیان نهادند تا  برای همیشه نسلهایی که خواهند آمد و با شنیدن نام خرمشهر به احترام بایستند و معنای ایستادگی و پایداری را ملموس دریابند. سوم خرداد زنگ بیدار باش و 
گریز از خواب و خواب زدگی است وخرمشهر میدان عشق و صفحه آموزش فرداست ، خرمشهر نماد نیست ، اصل راستین ایستادگی و مقاومت مومنانه ملت ایران است که در سوم خرداد آشکار گردید. با گرامیداشت یاد شهدای عزیز که درحماسه فتح خرمشهر سرباز خدا بودند به روح پر فتوح شان درود می فرستیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار