اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: کشاورزان با تولید 5 هزار و 250 کیلوگرم در هکتار ركورد توليد گندم دیم شهرستان را شكستند.
رقیه سلطانی با اشاره به برداشت گندم از مزارع این شهرستان اظهار کرد: همزمان با فصل برداشت گندم در مناطق مختلف شهرستان، كشاورزان شهرستان لالی با توليد ۵ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم در هكتار ركورد توليد گندم دیم شهرستان را شكستند.

وی ادامه داد: رعايت عمق كاشت، تاريخ كاشت، آماده سازی مناسب بستر بذر، رعايت تناوب زراعی، استفاده از بذور اصلاح شده و... از جمله دلایل اصلی این عملکرد مناسب در بحث برداشت محصول گندم شهرستان است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان لالی تصریح کرد:در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هكتار از اراضی شهرستان لالی زير كشت گندم ديم رفته است و پیش بینی می‌شود بر این اساس میزان برداشت محصول گندم از شهرستان حدود 60 هزار تن باشد.

سلطانی عنوان كرد: سال جاری يكی از بهترين سال‌ها برای توليدات زراعی در شهرستان بوده كه با تلاش و نظارت كارشناسان اين شهرستان و همكاری خوب كشاورزان، سعی شده از طريق مبارزه علمی با آفات و بيماری‌ها از محصول به عمل آمده به خوبی مراقبت شود تا كشاورزان بتوانند بهترين محصول را برداشت كنند.

وی با بیان اینکه مبارزه مناسب با آفات و علف‌های هرز در شهرستان لالی يكی از عوامل برداشت خوب محصولات زراعی در این منطقه است، گفت: در سال زراعی جاری اين شهرستان اقدام به برنامه‌ريزی بسيار مناسبی برای مبارزه با آفات، بيماری‌ها و علف‌های هرز کرده است و از این رو شاهد عملکرد مناسب تولید گندم در شهرستان بودیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار