شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۲

مديرعامل سازمان ميادين فرآورده هاي كشاورزي و ساماندهي مشاغل شهري گفت: با توجه به تصويب طرح تغيير ظاهري كيوسك‌هاي سطح شهر، از همه كيوسك‌داران دعوت مي‌شود در اسرع وقت نسبت به استفاده از تسهيلات و تغيير سخت‌افزاري سازه‌هاي كيوسك‌ها اقدام كنند.

به گزارش ايسنا، ابراهيم علي‌ن‍‍ژاد با اعلام اين خبر اظهار كرد: امروزه توجه به مبلمان شهري و فضاي زيباي بصري كه همزمان با زيبايي و پاسخگو بودن به نيازهاي جديد شهروندان با المان‌هاي تازه شهري نيز سنخيت داشته باشند از وظايف مهم شهرداري‌ها است.

وي افزود: بهبود و يكسان‌سازي تجهيزات قديمي خدماتي به نحوي كه با بافت فرهنگي و اجتماعي شهر همخواني داشته باشد در اين زمينه اهميت دارد و به همين دليل طرح يكسان‌سازي كيوسك‌هاي مستقر در سطح شهر اهواز از سال 82 با مصوبه شوراي شهر وقت در دستور كار سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري قرار گرفت، ولي اين طرح علي‌رغم فوريت و اهميت آن تا سال 88 اجرايي نشد.

علي‌نژاد تصريح كرد: بخش نخست مطالعات طرح يكسان‌سازي كيوسك‌هاي مستقر در سطح شهر در سال 88 انجام شد. نمونه‌هاي پيشنهادي بر اساس مطالعات، تحقيقات و مشاوره‌هايي كه از سال 90 در سازمان زيباسازي شهرداري انجام شد، بهبود يافتند و در اين زمينه از توان موجود در مجموعه شهرداري در فرايند مطالعه و تحقيق كمك گرفته شد و به دستور شهردار، كارگروهي متشكل از كارشناسان حوزه زيباسازي تشكيل شد.

مديرعامل سازمان ميادين فرآورده‌هاي كشاورزي و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: طرح‌هاي پيشنهادي با توجه به بافت فرهنگي، اقليمي، جغرافيايي، وضعيت پياده‌روها و معابر شهري و سنخيت آنها با مبلمان شهري مورد بررسي قرار گرفت و در اين زمينه از نظرات كارشناسان زيباسازي، سازمان پارك‌ها، اتحاديه مربوطه و نمايندگان صنوف استفاده شد؛ در نهايت طرح‌هاي مصوب به شهردار و معاونت خدمات شهري ارائه و مقرر شد نمونه‌هايي جهت ارزيابي عملياتي طرح‌ها ساخته شود.

وي ادامه داد: با دستور شهردار اهواز در جهت مساعدت مالي به كيوسك‌داران، رايزني‌هايي براي اخذ وام و معرفي آنها به بانك‌هاي عامل جهت اخذ تسهيلات انجام شد؛ همچنين در صورتي كه كيوسك‌داران در شش ماهه نخست سال مراجعه كنند مي‌توانند از تسهيلات ديگري مانند عدم افزايش كرايه و دريافت مبلغي بلاعوض بهره‌مند شوند.

علي‌ن‍ژاد گفت: باتوجه به لازم‌الاجرا بودن اين طرح، از همه كيوسك‌داران دعوت مي‌شود در اسرع وقت نسبت به استفاده از تسهيلات و تغيير سخت‌افزاري سازه‌هاي خود اقدام كنند. همچنين لازم به ذكر است كه منطقه 3 شهرداري به عنوان منطقه نمونه اين پروژه را اجرايي مي‌كند. كيوسك‌هاي جديد با ظاهري زيبا، كف و سقف عايق، نورپردازي علمي، شيشه‌هاي دوجداره، دارا بودن وسايل گرمايشي و سرمايشي، سيستم برق، تهويه مناسب، دكور فلكسي و تابلو مشخصات بهره‌بردار، فضاي مناسبي را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد كه بي‌شك سطح بهره‌مندي شهروندان از اين كيوسك‌ها را افزايش مي‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار