شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۳
در موضوع شورای شهر اهواز نیز اغلب رسانه ها نقدی به حضور موسوی به عنوان شهردار منتخب نداشته اند بلکه مسیر نامشخصی که به انتخاب شهردار منجر شده است را به نقد کشیده اند.

شوشان/ سایت رهیاب نوشت: شاید برخی ها تمایل داشته باشند که موضوع انتقاد از روند انتخاب شهردار اهواز ساده تر از این ها مطرح شود تا به اصل قصه پی ببرند به نظر نگارنده بهترین مثال برای درک اتفاقاتی که در روند انتخاب شهردار منتخب اهواز رخ داده بازخوانی پرونده مربیگری علی دایی در باشگاه پرسپولیس است.

طی روزهای گذشته شاهد انتقادات صریح بسیاری از رسانه های استان نسبت به مجموعه اقدامات شورای شهر اهواز که منجر به تغییر شهردار شد بودیم.

واقعیت آن است که برخی از رجال قلیل الصبر عادت کرده اند با متهم کردن رسانه ها نقدهای کارشناسی آن ها را به چالش بکشند و به جای اصلاح اشتباهات استراتژیک خود پنبه در گوش کنند و سکان را به هر طرف که خواستند بگردانند.

یکی از موضوعاتی که طی دو هفته اخیر در رسانه های استان تبدیل به یک سوال و ابهام اساسی شده است رویکرد غیر شفاف برخی از اعضای شورای شهر در تصمیم گیری ها می باشد که در این خصوص کم نبودند رسانه هایی که منصفانه نوشتند و گفتند ولی جز پاسخ های غیرمنصافانه وبعضا اتهام های واهی نشنیدند.

به عنوان یکی از کوچکترین اعضاء جامعه بزرگ رسانه ای خوزستان که نسبت به روند فعلی شورای شهراهواز انتقاداتی مطرح کرده است ازهمین جا صراحتا می گویم که یقین داشته باشید رسانه های منتقد شورای شهر نه عقد اخوتی با کتانباف بسته بودند(برای اثبات این مساله شکایت ها و اعتراضات شهرداری اهواز از همین پایگاه خبری به دلیل انتقادات صریح در زمان کتانباف بهترین گواه است) و نه پدرکشتگی با مدیر پرتلاش استانی یعنی سید خلف موسوی که جایگزین وی شده است دارند.

بلکه مساله اصلی مسیر و چارچوب انتخاب شهردار اهواز است که به نظر اکثر کارشناسان شفافیت لازم را نداشته است، هرچند از لحاظ قانونی نمی توان به آن خرده ای گرفت ولی شائبه هایی ایجاد کرده که انگار منتخبین شورای شهرچهارم اهواز پیام انتخابات 24خرداد را نشنیده اند.

شاید برخی ها تمایل داشته باشند که این موضوع ساده تر از این ها مطرح شود تا به اصل قصه پی ببرند به نظر نگارنده بهترین مثال برای درک اتفاقاتی که در روند انتخاب شهردار منتخب اهواز رخ داده بازخوانی پرونده مربیگری علی دایی در باشگاه پرسپولیس است.

علی دایی پرافتخارترین فوتبالیست ایرانی زمانی که اولین دوره حضور خود در باشگاه پرسپولیس را سپری می کرد نتوانست آنگونه که باید نتایج مناسبی کسب کند و تیم پرسپولیس هم در انتهای فصل در جایگاه های میانی جدول قرار گرفت به این نتایج ضعیف باخت در دربی پایتخت و باخت های پیاپی با اختلاف 3گل را نیز اضافه کنید.

پس از پایان فصل و نتایج ضعیف دایی در پرسپولیس واعتراضات مکرر هواداران به وی مدیریت باشگاه از حق قانونی خود استفاده کرد و حمید استیلی را به عنوان جانشین دایی انتخاب کرد در حالی که در زمان این تغییرات دایی قراردادی با باشگاه پرسپولیس نداشت لذا مدیریت باشگاه از حق قانونی وطبیعی خود برای تغییرات بهره برد.

ولی تبعات این جابجایی ها در میان هواداران چندان مثبت نبودو درهمان بازی اول پرسپولیس در لیگ برتر تماشگران یکصدا دایی را تشویق کردند و کم کم دایی به عنوان نماد اعتراض به مدیران باشگاه های فوتبال تبدیل شد.

بررسی کارشناسی این اتفاق نشان می دهد اعتراض تماشگران نسبت به جابجایی دایی نبود چرا که آن ها هم دل خوشی از او نداشتند و بعضا درگیری هایی نیز با این مربی پیدا کرده بودند بلکه انتقاد تماشاگران متوجه روند تغییرات در نیمکت این تیم بود و حرف تماشا گران این بود که این جابجایی شفاف و کارشناسی نبوده است و برخی موضوعات غیر فوتبالی در آن دخیل بوده اند.

در موضوع شورای شهر اهواز نیز اغلب رسانه ها نقدی به حضور موسوی به عنوان شهردار منتخب نداشته اند بلکه مسیر نامشخصی که به انتخاب شهردار منجر شده است را به نقد کشیده اند.

منظور از شفاف نبودن روند انتخاب شهردار عدم حضور نامزدهای شهرداری در جلسه شورای شهر و ارائه برنامه در صحن علنی شورا و دفاع از انتقادات مطرح شده توسط اعضاء شورا است.

رسانه ها و شهروندان اهوازی قطعا به قواعد دموکراسی و تمکین به رای شورا پایبند خواهند بود ولی حق دارند که مطمئن شوند گزینه ای که نمایندگان آنها در شورای شهر به عنوان شهردار منتخب برگزیده است بهترین انتخاب ممکن بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار