اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
اجی، مجی، لاترجی ... وزارت بازرگانی
شوشان - هوشنگ نوبخت :
داشتم اخبار شبکه یک سیما  را رصد می کردم که متوجه خبر مربوط به جلسه هیات دولت شدم و سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر مجلس همراهی کند که دولت وزارت بازرگانی را مجددا راه اندازی کند، کمتر از یک هفته دیگر شاهد کاهش قیمت اجناس و بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

اگر خودم بصورت زنده این ادبیات مقتدر و تز بزرگ اقتصادی و جهانی را از تلویزیون نمی دیدم هرگز نمی توانستم از کسی بپذیرم که ممکن است رئیس جمهور کشورم چنین حرفی زده باشد.

به راستی اینهمه تخیل و اینهمه وعده های آنچنانی و اینهمه بی احترامی به افکار عمومی در اوج ولنگاری اقتصادی از کجا و توسط چه کسانی به ذهن نفر اول اجرایی کشور خطور می کند که به راحتی نسبت به ارائه آنان مبادرت می ورزد؟! 

کمی که به آرشیو ذهن خسته مان مراجعه کنیم، می بینیم شعار تحول صد روزه در کشور، جاری شدن آب گوارا در لوله های منازل کلانشهر اهواز، بازکردن قفل های مختلف توسط شاه کلیدهای زنگ زده، اتهام های متعدد به عملکرد دولت های قبلی، سالها وعده های سانتریفیوژ ی و برجامی، کاهش وابستگی به نفت و الا ماشالله آمارهای قشنگ ی که در هیچ کوچه و خیابانی در ایران عزیز قابل رویت نبوده و نیست، تنها گوشه ای از اینگونه حرف های  رئیس جمهور عزیزمان است که بسیار کنجکاویم، بدانیم سرمنشا  این تزها و ‌شعارها و وعده ها ی پر از تناقض های آزار دهنده، کجاست؟

براستی، رئیس جمهوری که مدعی است، هر روز  در خیابان های تهران، اوضاع و احوال مردم را در نگاه به چشمان شان رصد می کند، چگونه می شود که با قطعیت و صلابت خبر می دهد که اگر یک وزارتخانه بنام بازرگانی تاسیس شود، کمتر از یک هفته، بسیاری از مشکلات مملکت مرتفع می شود؟! 

نکند  رئیس قوه اجرایی کشور به داستان اجی مجی لاترجی، و معجزه ی آنلاین و جادویی اش اعتقاد دارد که معتقد است تاسیس یک وزارتخانه که سالها، بوده و منحل و ادغام و ابلاغ شده، راه نجات از صدها بحرانی است که چندان ربطی هم به امور بازرگانی ندارد.؟!

آقای رئیس جمهور، لطفن به حرمت شعور مردم و به احترام میلیونها ایرانی که در طول دولت جنابعالی، سخت ترین فشارها را زیر بار زیباترین شعارها تحمل کردند و دم نزدند،  از گفتن چنین نظرهای آزار دهنده ای  امتناع کن و مطمئن باش که آشفتگی و ولنگاری اقتصاد و بازار ما با تاسیس ده وزارت بازرگانی هم به نتیجه مطلوب و دلخواه مردم و مقام معظم رهبری و نخبگان اقتصادی و دغدغه مندان به کیفیت سفره های مردم، نخواهد رسید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهروند منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment درود بر این قلم با شهامت و این تحلیل زیبا
comment
شهروند منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment درود بر این قلم با شهامت و این تحلیل زیبا
comment
عبداله از لالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment رییس جمهور هم با این حرفهاش داره روی اعصاب مردم راه میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار