شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۶

جناب آقای مهندس حجتی وزیر محترم کشاورزی لطفا بخوانید

طی سالیان گذشته خدا می داند چفقدر نگران کشور بوده ایم . چقدر نگران افتصاد و معیشت مردم بوده ایم و از همه مهمتر چقدر نگران وضعیت ناهنجار کشاورزی بوده ایم .

بعد از رهایی و فارغ شدن از جنگ ۸ ساله وارد شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شدم. شرکتی بزرگ که هیچ گاه خاطرات جنگ را از یادمان نبرد . چرا که با بیش از ۱۴۰۰۰ پرسنل رسمی شاغل و چند هزار کارگر نی بر دستی " چنان در جنب و جوش بود که همواره روزهای عملیات های بزرگ را بیاد مان می آورد. تولید شکر ما به برکت اینهمه وابسته معیشیتی بالای ۱۲۰ هزار تن در سال و در مقطعی ۱۷۰ هزار تن نیز بوده است .

عزت و اعتباری داشتیم. مشکلات مالی و اعتباری و تاسیساتی ادارات و ارگانهای شهرهای مجاور از طریق شرکت هموار می شد. افراد متخصص معتبری شرکت را مدیریت می کردند . کارکردن و شاغل بودن در شرکت باعث افتخار و مباهات خانواده ها بود و..........ناگهان گویی زلزله ای ویرانگر همراه با سونامی همه چیز را ویران کرد.

شرکت بزرگ ما اکنون مانند یک دهکده متروک می باشد. کل پرسنل رسمی و قراردادی ما کمتر از دو هزار پانصد نفر می باشد. هر کدام از بازنشسته های ما چند جوان تحصیلکرده بیکار در منزل دارند که امید همه آنها بهبود وضعیت مدیریتی شرکت کارون می باشد . آرزوی همه جوانان منطقه بازگشت به سالهای نشاط و امید است . هیچ بانکی ضمانت ما را برای دریافت وام قبول نمی کند هیچ مغازه ای جنس قسطی به ما نمی دهد . تو گویی هم از اسب افتاده ایم هم از اصل .

جناب آقای وزیر " همه این سالها را به امید فریاد رسی تحمل کردیم . عامل همه این نابسامانی ها بصورت مستقیم و غیر مستقیم ، ابتدا مسئولین ناتوان و بعدا مدیران بانک کشاورزی می باشند . ممکن است جناب آقای دکتر طالبی انسان وارسته و متدینی باشند که یقینا اینچنین است اما متاسفانه ایشان در زمینه انتخاب مدیران شرکتهای تولیدی و اعضاء هیئت های مدیره موفق نبوده و درست عمل ننموده اند. هیچگاه به نگرانیها و دلمشغولیهای دلسوزان توجهی نکرده اند . متاسفانه میزان تولید و بهره وری اهمیتی برای مدیران نداشته و ندارد . متاسفانه مسئولین کشاورزی استان هیچگونه رغبتی به پیگیری معظل شکر و نیشکر که یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه میباشد را ندارند در صورتیکه بیش از هشت هزار هکتار از زمینهای مرغوب کشاورزی که متعلق به وزارت کشاورزی می باشند در اختیار شرکت کارون تحت مدیریت افراد ناوارد قرار دارد.

جناب آقای مهندس خواهش ما از شما در ابتدای فصل جدید وزارت این است که ماهیت وجودی شرکت کارون را تبیین فرمائید. اگر شرکت کارون خصوصی است چرا زمین های کشاورزی متعلق به بیت المال در اختیار این شرکت می باشد. چنانچه این شرکت دولتی می باشد که یقینا اینچنین است چرا سازمان بازرسی و قوه محترم قضاییه در خصوص اینهمه ناهنجاری و ضرر و زیانهای بوجود آمده عکس العملی نشان نمی دهند ؟

هر چند بوی تدبیر و امید سراسر ایران را عطرأگین نموده ولی بیانات دکتر حمید پورمحمدی مبنی بر ابقای دکتر طالبی بار دیگر سایه ناامیدی و نگرانی را بر دلهایمان مستولی نموده است . امیدوارم هرچه سریعتر وضعیت شرکتهای صنعتی نیشکر علی الخصوص شرکتهای تحت پوشش بانکها سروسامان بگیرند .

عبدالمجید صالحی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار