اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از تاریخ ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: این طرح را با هدف جلوگیری از سوءاستفاده و مقابله با قاچاق سوخت اجرایی خواهیم کرد.
امیر وکیل‌زاده با تاکید به اینکه باید فرهنگ استفاده از کارت سوخت شخصی در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: بخشی از قاچاق سوخت به دلیل سوءاستفاده از کارت‌های شخصی دیگران است.

وی افزود: کارت سوخت هر فردی باید توسط همان فرد و در همان شهری که زندگی می‌کند، مورد استفاده قرار گیرد؛ در غیر این صورت سوءاستفاده‌هایی را شاهد خواهیم بود و این یک منطق است که گفته می‌شود هر کسی از کار سوخت خودش استفاده کند، به رونق و اقتصاد کشور کمک کرده است.

کارت سوخت، تابلو ورود ممنوع قاچاقچیان

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: این وظیفه همه افراد است تا این کار را انجام دهند چراکه این مساله کمک شایانی به اقتصاد می‌کند و از این‌که یارانه‌ای که مال مردم و کشور است از مسیر درست خارج شود، جلوگیری می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنم که همه از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و اصرار ما نیز تنها جلوگیری از سوءاستفاده است.

وکیل‌زاده ابراز کرد: در همین راستا از مردم درخواست کردیم تا از ۲۰ مردادماه در جایگاه‌ها از کارت سوخت شخصی خودشان استفاده کنند و امیدواریم که با این کار بتوانیم در این حوزه ساماندهی بیش‌تری را انجام دهیم.

افرادی که کارت سوخت خود را گم کردند، چه کنند؟

طبق آخرین اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن دسته از صاحبان خودروها که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و کارت هوشمند سوخت آن‌ها بر اساس ثبت‌نام انجام شده قبلی، صادر می‌شود و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آنها تحویل داده خواهد شد.

این هموطنان، هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب، هنگام دریافت کارت به مأموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت خواهند کرد. هم‌چنین اگر عده‌ای از شهروندان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا سامانه دولت همراه (به ترتیبی که متعاقباً اعلام می‌شود) برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار