اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
استاندار خوزستان عنوان کرد:
استاندار خوزستان با اشاره به پیشنهاد 3 هزار میلیارد تومانی دولت برای بحث زیرساخت های آسیب دیده استان در سیلاب، گفت: در بدترین حالت اگر بنا باشد که این اعتبارات زیرساختی از سوی دولت به تصویب نرسد، قطعا بخشی از اعتبارات استان در زمینه آماده سازی زیرساخت های مقابله با سیلاب احتمالی را هزینه خواهیم کرد و اجرای برخی از پروژه ها را به تعویق می اندازیم.
غلامرضا شریعتی امروز 3 تیرماه در ششمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان، اظهار کرد: در پاسخ به اینکه گفته می شود متولی سیل بندها مشخص نیست، باید گفت که همه مسولان متولی احداث سیل بند هستند و همه وظیفه دارند تا در این زمینه به مردم خدمت کنند.

وی افزود: مسولان باید از به وجود آمدن مشکلات برای مردم ممانعت کنند و تلاش کنند تا از مشکلات به وجود آمده برای مردم بکاهند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: اینکه مسولان کشوری از کارکرد همه مردم، مسولان و دستگاه های اجرایی استان در بحث سیلاب خوزستان رضایتمندی دارند به دلیل آن است که تقسیم کار وظیفه ای انجام نگرفت و همه در کنار یکدیگر کار را به سرانجام رساندند.

شریعتی ادامه داد: پیشنهادی در دولت مطرح شده تا مجموعا 3 هزار میلیارد تومان برای بحث زیرساخت ها، احداث سیل بند، لایروبی، راه های روستایی و... در نظر گرفته شود و امیدواریم این پیشنهاد مطرح شده به تصویب هیات دولت برسد.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا در این هفته این اعتبارات به تصویب دولت برسد و سپس به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود تا شاهد اجرای کارهای عملیاتی در بخش های زیرساختی استان باشیم. در این زمینه حتی اگر این اعتبارات تصویب نشود، تاکید می کنم که باید شرایط استان برای مقابله با ترسالی آماده شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید پروژه های استانی متوقف و اعتبارات استان به سمت آمادگی برای مقابله با ترسالی هدایت شود. نمی توانیم یک مدرسه، خانه بهداشت یا مرکزی را بسازیم اما آن روستا با کمترین بارش به زیر آب برود و مجددا همه چیز تخریب شود. اینکار از دست دادن منابع است و باید ابتدا شرایط مقابله با سیلاب را در مناطق مختلف استان آماده کنیم.

شریعتی گفت: در بدترین حالت اگر بنا باشد که اعتبارات زیر ساختی از سوی دولت به تصویب نرسد، قطعا بخشی از اعتبارات استان در زمینه آماده سازی زیرساخت های مقابله با سیلاب احتمالی را هزینه خواهیم کرد و اجرای برخی از پروژه ها را به تعویق می اندازیم.

وی با بیان اینکه مسولان استان برای احداث و ترمیم سیل بندها برنامه ریزی های لازم را انجام دهند، گفت: مردم باید در امنیت و آرامش زندگی کنند و در خانه های خود احساس امنیت و آسایش داشته باشند و مسولان نیز باید تلاش کنند تا این شرایط را برای مردم فراهم کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار