اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
عیسی‌زاده:
مدیرعامل باشگاه نفت آبادان گفت: در برخورد با تخلفات ورزشگاه‌ها دیوار کوتاه‌تر از باشگاه‌ها و سازمان لیگ نمی‌بینند.
علی عیسی‌زاده در خصوص احکامی که اخیر پس از برگزاری جام حذفی در اهواز صادر شد، اظهارکرد: جدیدا پس از جام‌حذفی فوتبال در اهواز و آن اتفاقاتی که رخ داد، مشاهده کردیم که رییس سازمان لیگ و مسوول برگزاری مسابقات محروم شدند که این نیز جای تعجب دارد و می‌خواهم بدانم باشگاه‌ها یا سازمان لیگ چه دخل و تصرفی در امنیت ورزشگاه‌ها دارند که این چنین برای آن‌ها حکم صادر می‌شود؟ مگر باشگاه‌ها کجای کار هستند و چه وظیفه‌ای درخصوص امنیت و کنترل هواداران به آن‌ها سپرده می‌شود که پس از هنجارشکنی هواداران با باشگاه‌ها و سازمان لیگ برخورد می‌شود؟

وی افزود: آیا هنگام ورود هواداران این مسوولان باشگاه‌ها هستند که درب ورزشگاه‌ها ایستاده‌اند یا در زمان برگزاری بازی امنیت درون زمین را  باشگاه‌ها بر عهده دارند؟ در این میان به سازمان لیگ نیز مانند باشگاه‌ها وظیفه‌ای سپرده نشده است ولی مسوولان صدور احکام تخلفات ورزشگاه‌ها، با باشگاه‌ها و سازمان لیگ برخورد می‌کنند، در حالی که برقراری امنیت در دست نیروی انتظامی است.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان گفت: می‌خواهم بدانم جریمه‌هایی که برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرند طبق چه قانونی است، آن هم وقتی که هیچ اهرم و امکاناتی برای برقراری امنیت در اختیار باشگاه‌ها و سازمان لیگ وجود ندارد.

وی خاطرنشان‌کرد: همیشه در آبادان یکی از مشکلات ما این بوده است که به طور مثال برای یک بازی هزار بلیط در نظر می‌گیریم و بلیط‌فروشی می‌شود ولی بعد می‌بینیم که سه هزار هوادار درون ورزشگاه است که این هواداران همه از درب ورزشگاه هم وارد شده‌اند و به این صورت نبوده است که به صورت غیرقانونی به ورزشگاه ورود پیدا کنند. پس در این‌جا آن ارگانی که درب ورزشگاه مسوول ورود و خروج و کنترل هواداران بوده است، مقصر محسوب می‌شود نه باشگاهی که به اندازه بلیط‌فروشی داشته است. پس اگر اتفاقی هم رخ دهد، باشگاه مسوول نیست که بعد مسوولان، باشگاه را جریمه می‌کنند.

عیسی‌زاده عنوان کرد: همیشه از سه ساعت پیش از مسابقات تمام کلیدهای استادیوم‌ها به نیروی انتظامی و یگان ویژه تحویل داده می‌شود و آن‌ها مسوول ورود و خروج و کنترل هواداران هستند و چیزی در اختیار باشگاه‌ها و سازمان لیگ نیست، پس دلیلی هم ندارد که هنگام برخورد با تخلفات ورزشگاه ها احکام به ضرر باشگاه‌ها و سازمان لیگ صادر شود.

وی افزود: در اروپا نیروهای امنیتی برگزارکننده مسابقات همه تحت نظر باشگاه‌ها و مسوولان برگزاری بازی‌ها هستند و اگر اتفاقی بیافتد، مقصر باشگاه‌ها و مسوولان برگزاری هستند که کاملا هم درست است. اما در ایران در حالی که باشگاه‌ها و سازمان لیگ اهرمی برای کنترل هواداران ندارند، در هنگام رخ دادن اتفاق، تمام احکام به ضرر آن‌ها صادر می‌شود که این‌گونه رفتار کردن اصلا عادلانه نیست.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار