شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
نخستین جشنواره تئاتر کاغذی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول به همت نجمه واحدی مربی فرهنگی این مرکز به اجرا در آمد.
نخستین جشنواره تئاتر کاغذی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول به همت نجمه واحدی مربی فرهنگی این مرکز به اجرا در آمد.

مسئول کانون شماره یک دزفول اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر کاغذی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول به همت نجمه واحدی مربی فرهنگی این مرکز و با حضور شش گروه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر و نمایش عروسکی اجرا شد.

سعید گل گل با بیان اینکه نمایش‌های شرکت کننده در این جشنواره از کتاب‌های پر مخاطب و جذاب کانون با عنوان، ماه من ماه ما، بهار دوستی، آسیاب بچرخ، گوسفندی که خیلی عصبانی بود، گروفالو، یخی که عاشق خورشید، اقتباس شده است افزود: علی خواجه حسن‌زاده، محمد امین نوری‌نژاد و علیرضا بهفرد با تئاتر کاغذی «گروفالو»، هدیه خادم‌الرسول، نرگس حیدری‌فرد و سارا کلانترنژاد با تئاتر کاغذی «آسیاب بچرخ»، مهدیه کریوند و پرستو پاشا با تئاتر کاغذی «ماه من، ماه ما»، محدثه سادات حسینی و کوثر کدخدازاده با تئاتر کاغذی «یخی که عاشق خورشید شد»، فاطمه دباغ، ریحانه منصورزاده و سودا صبح حیدری با تئاتر کاغذی «گوسفندی که خیلی عصبانی بود» و مارال ناصروند و بهار رسایی با تئاتر کاغذی «بهار دوستی» در این جشنواره شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این جشنواره، کودکان به صورت غیر مستقیم، آموختند که می‌توان از ابزار دم دستی و به ظاهر ساده، همچون کاغذ، مقوا، روزنامه باطله، کارتن و... آثار نمایشی بسیار زیبایی را خلق کنند و در ساخت عروسک، دکور، از موادی چون کاغذ، استفاده کنند.

مسئول کانون شماره یک دزفول پیرامون تئاتر کاغذی توضیح داد:این تئاتر نوعی از تئاتر عروسکی است که تمام اصول و مبانی تئاتر عروسکی در آن لحاظ شده و ویژگی اصلی آن کوچک بودن صحنه و تمامی عناصر آن و استفاده از کاغذ و مقوا به جای دکور و عروسک است.

وی با اشاره به این که قدمت تئاتر کاغذی به جنگ جهانی اول برمی‌گردد خاطرنشان کرد: سه عنصر بازیگردانی، قصه‌گویی و طراحی از عناصر ویژه در اجرای تئاتر کاغذی به شمار می‌روند.

این مسئول فرهنگی تفاوت اصلی تئاتر کاغذی با دیگر انواع تئاتر عروسکی را اجرای آن در قالب مینیاتوری و کوچک عنوان کرد و یادآور شد: تمام عناصر اجرای تئاتر از جمله کارگردانی، دکور، نور و صدا و... در اجرای این نمایش دخیل هستند و به دلیل ویژگی خاص خود در جاهای مختلف قابل اجرا است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار