اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
ورود گروه های غیرمسئول در انتخاب مدیران
چند سالي است انتخاب مدیران در استان خوزستان به مشكل بغرنجي مبدل گشته و این امر در تمام سطوح مديريتي استان قابل مشاهده است.

شوشان/ نوید قائدی: چند سالي است انتخاب مدیران در استان خوزستان به مشكل بغرنجي مبدل گشته و این امر در تمام سطوح مديريتي استان قابل مشاهده است.

متاسفانه به دليل عدم برنامه های مدون كه بعنوان استراتژي اجرايي مد نظر باشد و بر اساس شاخصه های كشوری موضوعات سنجيده و براي رسيدن به نقاط مطلوب عمل گردد ، فرد گرايي و به كرسي نشاندن نيروهاي خودي و حفظ منافع فردي و گروهي مد نظر است. البته با همين ديدگاه اگر در جايگاه هاي مديريتي افرادي شايسته و توانمند هم قرار مي گرفتند جاي گله و شكايت نبود ولي طي اين سالها شاهد بوده ايم كه در بعضي سمت ها افرادي غير متخصص، فاقد تجربه كافي و شم مديريتی در تمامي حوزه ها اعم از سياسي، اجتماعي،اقتصادي، فرهنگي و... گمارده شده اند و نتيجه اين شده كه شاهد آن هستيم.

اين روزها تكليف انتخاب استاندار در اكثر استان هاي كشور مشخص شده ولي استان ما هنوز در کشاکش این انتخاب قرار دارد. در انتخابات شوراها و شهرداران مسائل بسياري مطرح است كه مجال بحث آن نيست،نمي توان منكر اين واقعيت بود كه افراد و گروههاي زيادي با افكار، عقايد ،نظرات و منافع گوناگون در پي آن هستند كه مديريت ارشد استان از نيروهاي آنان باشد و حتما به طبع آن در پي اشغال سمت هاي زير دستي و مديريت هاي ادارات هم مي باشند و اين موضوعي است كه دولتمردان جديد طي يك ماه گذشته به آن پي برده اند و باعث شده حساسيت خود را بيشتر نمايند زيرا جايگاه استان خوزستان از جهت پتانسيل هاي بالاي خداداي براي دولت بسيار مهم بوده و قصد ندارد فردي فاقد تجربه و كارايي لازم را در سمت مديريت ارشد استان بكار گيرند و به دنبال آزمون و تن به آزمون و خطاي ديگري نخواهند داد ولو به قيمت ناراحتي افراد و گروههاي زيادي تمام شود.

اگر صداها واحد و نيت ها خيرخواهانه بود شايد به فوريت استان شاهد انتخاب استانداري واجد شرايط بود ولي نشد. شاهد بوديم طي ماه گذشته وزارت كشور با تعدادي از افراد مصاحبه هايي داشته و گاهاً به نقاط مشترك خوبي هم رسيدند ولي هر بار كه فردي احضار شد گروه هاي غير وارد عمل شده و با جوسازي و حرف و حديث هاي مختلف بر غير اصلح بودن فرد تاكيد و برحساسيت موضوع افزوده و منجر به تجديد نظر تصميم اتخاذ شده گشتند.

در نهايت اين حركات به نفع مردم منطقه نخواهد بود و بازندگان اصلي اين بازي مردم و بجا ماندن عقب ماندگيهايي است كه همه از آنها رنج مي برند.

اميد اين مي رفت حسب تجربيات تلخ گذشته اين رفتارها اصلاح شده باشند ولي گوش كسي بدهكار نيست، نمونه عيني ديگر موضوع شوراري شهر اهواز است ؛ از انتخاب شهردار گرفته تا تشكيل كميسيون هاي مختلف كه صداي تعدادي از اعضاي شورا را علني درآورده است و به صراحت در جرايد و محافل نقل قول مي نمايند كه بيشتر تصميمات در محافل شبانه اخذ گرديده و جريان ها بيشترين تاثير را دارند و مشخص نيست صحن علني و جلسات رسمي عمومي براي چيست؟

از جانب نخبگان استان و كساني كه خير و صلاح مردم و استان را مد نظر دارند تمامي مسائل و مشکلات و آفت هاي اين نوع رفتارها بارها عنوان شده و اگر واقعا گوش شنوايي بود حتماً عمل مي نموند حال كه چنين نيست تنها رسالت مهم و اساسي بر دوش مردم فهيم و بصير است و تجربه نشان داده خرد و شعور جمعي و عمومي مردم هيچگاه اشتباده نخواهد كرد. لذا بايد مطالبات و صداي خود را به گوش منتخبين خود در شوراها، مجلس نمايندگان و مسئولين كشور برسانند و نگذارند حوادث گذشته تكرار و عقب ماندگيهاي استان پابرجا و فرصت هاي طلايي پيش رو براحتي از دست بروند. جايگاههاي سازمان هاي مردم نهاد كه بر خواسته از توده هاي مردمي و متخصصين است بسيار مهم است كه متاسفانه بدليل عدم توسعه مناسب فرهنگي، اجتماعي ، سياسي جايگاه مطلوبي هم ندارند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
comment
0
1
comment به قول شهروند گرامی : (مشکل مدیران نیستند مشکل عدم شرکت مردم خوزستان در نهادهای مدنی ودرخواست حقوق شهروندی می باشد ) تا زمانیکه مردم بی تفاوت باشند همجنان همین مشکلات راخواهیم داشت .
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
comment
0
1
comment علت اینکه مدیران ضعیف سمت خوزستان میآیند آنست اولا خوزستان قلک ایران است و برای مصادره چیزهای خدادادی باید از افراد ضعیف استفاده گردد تا با توجه به ضعفهای فرد جرات اظهار نظر نداشته باشد.دوماً مادر خوزستان بدنبال مدیران سرباز هستیم نه ژنرال . مدیر سرباز مطیع و فرمانبردار است و از خود هیچ اختیاری ندارد ولی ژنرال خود قدرت تحلیل و تصمیم گیری دارد و کمتر توصیه پذیر است لذا بعد از مدتی اختاپوسان استان آنرا کنار خواهند گذاشت. جالب است این سیاست از زمان انگلیسی ها رواج داشته و تاکنون ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار