اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
شوشان - داود مدرسی یان : 
جناب #ظریف با اشاره به کاهش تعهدات ایران در #برجام گفته: "مشکل اروپایی‌ها خودشان هستند که حاضر به هزینه کردن برای تامین امنیت‌شان نیستند".

این جمله‌ی ظریف یعنی اثبات ادعاهای ۲۰ ساله آمریکا و اروپا که برنامه هسته‌ای ایران، باعث ناامنی در جهان است! یعنی کاهش تعهدات ایران در برجام که همان آغاز غنی‌‌سازی است جهان را تهدید می‌کند؛ آیا ظریف خواسته مثلاً اروپائیان را بترساند؟!

۲۰ سال ایران می‌گوید ما بدنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم و انرژی هسته‌ای ما هیچگونه تهدیدی برای همسایگان، اروپا و آمریکا نخواهد بود اما مسئول دستگاه دیپلماسی مملکت که مدعی است آمریکا با یک دکمه، کل سیستم دفاعی ایران را از کار می‌اندازد، ناشیانه و احمقانه حرف دشمنان را تکرار می‌کند که "برنامه‌ هسته‌ای ایران برای جهان خطرناک است"!

شاید واقعاً جناب ظریف، همچون صادق زیباکلام نمی داند انرژی هسته‌ای ۳۰۰۰ کاربرد داشته و فقط می‌توانیم با دستاوردهای هسته‌ای، آب دریا را به آب شیرین تصفیه کنیم یا همچون فرانسه که ۹۰ درصد برق خود را از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌کند ما هم به کمک صنعت هسته‌ای برق تولید کنیم!

رهبر انقلاب سال‌ها قبل در گلایه‌ای، خطاب به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی گفته بود که چرا مردم را روشن نمی‌کنید و نمی‌گویید که #صنعت_هسته‌ای چقدر برای پیشرفت مملکت مهم است. کاش تشکل‌های دانشجویی ما در کنار برگزاری همایش‌های سیاسی و فرهنگی، برنامه‌ای داشته باشند جهت تبیین صنعت هسته‌ای و کاربردهای آن در زندگی و صنعت و کشاورزی و ... ! تا امروز جناب ظریف یا زیباکلام و غیره، تنها دستاورد هسته‌ای را بمب نخوانند و جهان را مثلاً نترسانند!

طبیعی است وقتی ملت ارزش صنعتی را نداند برای حفظ آن صنعت تلاش هم نخواهد کرد؛ یک زمانی شاه قاجاری نفت را بی‌ارزش می‌دانست و می‌گفت بگذارید این ماده بدبو سیاه را ببرند! حالا دولتمردان ما یک صنعت راهبردی که ۳۰۰۰ کاربرد پزشکی، علمی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و زیست محیطی داشته را براحتی پلمپ کردند وقتی هم نتیجه نگرفتند، به دروغ صنعت هسته‌ای را مساوی بمب‌ هسته‌ای تلقی می‌کنند تا به گمان خود دشمن را تهدید کنند که این تهدید تکمیل پازل دشمن است!

باید بحال این جماعت که مدعی‌اند زبان حرف زدن با دنیا را بلدند(!) افسوس خورد که بلد نیستند تهدید هم کنند! یا خودکار پرت می‌کنند(به قول عراقچی) یا فشار ایمیلی می آورند یا هم اینگونه ناشیانه پازل دشمن را تکمیل می‌کنند!

آقایان، ما را به خیر شما امیدی نیست، شر مرسانید! تهدیدکردن‌تان هم تهدید نیست!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار