اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
ییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگرچه گاهی شرایط زندگی و کار کردن در جاهای دیگر بهتر باشد، اما بنا نیست که همیشه گزینه بهتر را انتخاب کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در نشست نخبگان استان خوزستان که امروز، 13 مردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اینکه توقع داشته باشیم شخص دیگری بیاید و استان را بسازد، اتفاق خوش بینانه و غیرقابل دسترسی است. ما در استان خوزستان شکل گرفته ایم، به این استان دلبسته ایم و هویت‌مان در این استان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ما باید برای حل مشکلات استان خوزستان تلاش کنیم. چه بسا تاکید قرآن کریم بر این مهم خالی از لطف نیست که می فرماید "انبیا را از جنس مردم برگزیدیم". قرآن حُسن و درستی مطلب را اینگونه بیان می کند که پیامبری از جنس مردم برایشان فرستادیم. 

شفیعی افزود: باید همت کنیم و اگرچه گاهی شرایط زندگی و کار کردن در جاهای دیگر بهتر باشد، اما بنا نیست که همیشه گزینه بهتر را انتخاب کنیم. انسان های بزرگ کسانی هستند که رنج خود را بر راحتی خود بخاطر دیگران انتخاب می کنند. ایثار فضیلت والایی است. 

وی گفت: نباید این فرهنگ که به‌خاطر شرایط بهتر، استان را ترک کرد، جا بیفتد. به عنوان مثال دانش آموخته جامعه شناسی از استان دیگر نمی تواند در استان ما برای تغییر فرهنگ فعالیت کند اما شخصی که زاده استان خودمان است می تواند به خوبی در این زمینه فعالیت کند.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: حداقلِ تشکیل این جلسات، آشنایی جوانان نخبه با یکدیگر است. امیدواریم در این انسجام ها به این نکته توجه کرد که استان پنج میلیون نفری، چشم به این نخبگان دارد.

شفیعی گفت: بابد هویت خوزستانی با همه اقوام و سلایق شکل بگیرد تا بتوان از منافع و فرهنگ و باور خوزستانی حمایت کرد تا مرکزنشینان نتوانند برای حذف خوزستانی ها از این مسئله استفاده کنند.

وی ادامه داد: استان خوزستان به گردن استان های دیگر حق حیات دارد. اگر ایستادگی این مردم در هشت سال دفاع مقدس نبود، معلوم نبود چه اتفاقی برای کشور می افتاد. خوزستانی بودن افتخار و سربلندی است. فرزندان این خاک کسانی هستند که ما مدیون ایستادگی پدران‌شان برای حفظ این خاک هستیم. باید توجه کرد که هیچ کس بر دیگری برتری ندارد اما باید خودباوری داشته باشیم.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: امیدواریم مسئولان استانی قدرشناس وجود نخبگان استان باشند و از وجودشان بهره ببرند.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
comment
0
0
comment من نميدونم اين نخبگان استان چه کساني هستند که ما آنها را نمي شناسيم و مرتب به استانداري دعوت مي شوند
comment
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
comment
0
0
comment دقیقا ما اگر نیاید به دنبال شرایط بهتر باشیم باید به دنبال چی باشیم. آخه آدم تا این حد [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار