شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۳

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل در خرمشهر از ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کشور توسط صنعتگران خرمشهری خبر داد.

علی ممجد در خرمشهر اظهار کرد: تحریم‌ها ما را بر آن داشته است تا با اتکا بر توان نیروهای بومی اقدام به ساخت قطعات مورد نیازمان در زمینه تصفیه نفت خام، مکش، فروش و صادرات نفت و گاز کنیم.

وی اشاره به سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» عنوان کرد: رهبری با وقوف کامل به مشکلات و نارسایی‌ها در بخش تولید، شعار سال جاری را حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرده‌اند.

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل در خرمشهر بیان کرد: باید توجه داشت هرگونه توسعه و رونق اقتصادی در هر کشوری منوط به رونق‌گیری کسب و کار و تولیدات محصولات داخلی است، چرا که در این حالت می‌توان بر مشکلاتی همچون تورم، بیکاری و حتی معضلات اجتماعی پیروز شد.

وی انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مختلف اقتصادی در کشور را از عناصر بسیار مهم تحقق شعار سال عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه باید علاوه بر حمایت‌های عملی از بخش تولید و صنعتگران بخش خصوصی، نسبت به فعال‌سازی بانک‌ها و مؤسسات مالی به‌ منظور حمایت‌های قانونی از تولید کنندگان داخلی نیز فعالیت‌های مناسب و کارآمدتری انجام شود.

ممجد در ادامه از ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کشور در خرمشهر خبر داد و گفت:  این مهم به ‌دست صنعتگران کشورمان در خرمشهر ساخته شده است.

وی با بیان مشخصات و ویژگی‌های این مخزن خاطرنشان کرد: مخزن فروزان با 50 متر طول، سه متر قطر و 25 میلی‌متر ضخامت سنگین‌ترین سازه صنعتی دریایی خاورمیانه است که پیش از این در انحصار کشورهای غربی بود.

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل در خرمشهر افزود: این مخزن وظیفه شناور کردن سکوهای نفتی بر روی دریا و برقرار کردن تعادل آن تا مرحله نصب را به عهده دارد.

وی همچنین گفت: ‌برای ساخت این مخزن حدود 9هزار نفر ساعت کار انجام شده است.

ممجد در پایان اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات در حال انجام بیش از پیش بتوان در راستای تحقق شعار امسال گام برداشت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار