شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۴

برگزاری جشن تکلیف 1500 دانش‌آموز پسر با حضور مسئولان محلی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر عصر سه‌شنبه در مراسم جشن تکلیف یک‌هزار و 500 دانش‌آموز 15 ساله مقطع راهنمایی که با حضور تنی چند از مسئولان محلی، مدیران و دبیران آموزش و پرورش این شهر در مسجد جامع برگزار شد، اظهار کرد: آنچه را خداوند بر ما واجب ساخته و از ما خواسته، انجام کارهای نیک و سودمند و مفید در جامعه است.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: باید بدانیم که خدا چه چیزهایی را حرام دانسته و ما را از انجام آن نهی کرده است.

کاظم حیاتی خاطرنشان کرد: مسائلی که در دین مبین اسلام و همچنین در قرآن با عنوان حرام از آنها یاد شده به دلیل ضرر و زیان‌هایی بوده که متوجه خود انسان است.

وی اضافه کرد: کارهای ناشایست و زیان‌آور که برای جسم و روح ما ضرر دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر با بیان اینکه کسی به سعادت می‌رسد که در اجرای فرمان خدا کوشا و دقیقاً دستورهای دینی را که دستور خداوند است، انجام دهد، گفت: خداوند، برای رسیدن ما به سعادت و شناخت راه صحیح زندگی علاوه بر قرار دادن عقل در وجود ما، دین را به واسطه پیامبران ارسال کرده تا با عمل به راهنمایی‌های عقل و دین، انسان‌هایی کامل و سعادتمند شویم.

وی در خصوص اهمیت این جشن معنوی چنین گفت: جشن تکلیف شیرین‌ترین لحظه نورانی است که شما به استقبال تکلیف‌های خدایی می‌روید.

حیاتی با بیان اینکه شما دانش‌آموزان باید مایه افتخار ایران اسلامی و همچنین عزّت و آبروی پدر و مادر خود باشید، بیان کرد: ایران اسلامی چشم به راه حرکت و جوشش فرهنگی و علمی شما بوده است.

در پایان این مراسم دو رکعت نماز به نیت قضای صبح به امامت حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر برگزار شد.

این مراسم با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد و در این رابطه پکیچ ویژه دانش‌آموزان پسر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال شامل یک پیراهن ملبوس به عکس شهدای جنگ تحمیلی، سجاده به همراه مهر و تسبیح، کتاب قرآن کریم به دانش‌آموزان اهدا شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار